Total Annihilation
Gra Total Annihilation zapisała się w historii komputerowych projektów strategicznych jako pierwsza produkcja, która wprowadzała trójwymiarowe otoczenie oraz jednostki do zabawy. Po latach wielu jej fanów wciąż lubi do niej od czasu do czasu sobie powrócić, zwłaszcza że całkiem sprawnie działa na nowszych systemach. Ten tytuł budował już fundament pod współczesnych reprezentantów nurtu, takich jak choćby StarCraft II.
Jak w każdej grze tego typu, rozgrywka musi toczyć się na tle wielkiego konfliktu. W tym przypadku chodzi o walkę o zachowanie człowieczeństwa, kiedy możliwe staje się przeniesienie umysłu do maszyny i wkrótce władze nakazują obywatelom się temu poddać. Do tego dorzucono standardowy motyw z wyczerpywaniem się surowców naturalnych, który zwyczajnie motywuje do poznawania nowych planet i księżyców.
W momencie premiery Total Annihilation zachwycało oprawą audiowizualną, masą różnorodnych jednostek, a także między innymi znaczeniem ukształtowania terenu oraz wzniesień w starciach poszczególnych sił. Do tego na działanie i skuteczność broni mogły mieć wpływ zmienne czynniki atmosferyczne, jak wiatr, plus rzecz jasna różna grawitacja globów. Gra wspiera również fanowskie modyfikacje, więc wciąż żyje.
Minimalne wymagania systemowe:
- Procesor Pentium 100 MHz
- 16 MB RAM
Ograniczenia wersji demo
Wersja demonstracyjna pozwala wziąć udział w całych trzech misjach wyciągniętych z pakietu kilkudziesięciu dostępnych w pełnej wersji. Daje szanse zaznajomić się z grą.