Unity 4.3 z nowymi narzędziami do tworzenia gier 2D
Unity to jedno z lepszych narzędzi przeznaczonych do tworzenia gier na wiele platform w tym konsole, telefony komórkowe czy komputery klasy PC. O możliwościach aplikacji można się przekonać grając m. in. w takie pozycje jak Call of Duty: Strike Team, Bad Piggies, Deus Ex: The Fall, Dead Trigger 2, République, Wasteland 2, Battle Worlds: Kronos czy Max: The Curse of Brotherhood.
Dzisiaj swoja premierę ma wersja 4.3, w której główną nowością jest wprowadzenie szeregu narzędzi ułatwiających deweloperom tworzenie gier 2D. Duńska firma pracowała przez ponad rok nad stworzeniem możliwie jak najlepszego workflow do tworzenia gier dwuwymiarowych i efekt tych prac możemy zobaczyć dzisiaj. Choć narzędzia 2D pojawiły się oficjalnie w wersji 4.3 to już podczas testów z nowych możliwości edytora skorzystała firma Infinite Fall. Przy wykorzystaniu funkcji 2D stworzyła ona grę Night In The Woods. Fundusze na powstanie projektu udało się uzbierać dzięki wsparciu użytkowników z serwisu KickStarter.
Unity 4.3 - 2D Game Development Walkthrough
Wśród nowych narzędzi oferowanych przez Unity 4.3 znajdziemy m.in. zintegrowany moduł animowania postaci, wbudowany silnik fizyki 2D czy edytor umożliwiający automatyczne wycinanie elementów z grafik. Producent przygotował również projekt demo pokazujący użytkownikom w jaki sposób mogą oni korzystać z nowych narzędzi. Deweloperzy korzystający z Unity do tworzenia gier 3D z pewnością bez problemów odnajdą się również podczas przygotowywania projektów dwuwymiarowych. Producent zadbał by nowe narzędzia działały na takich samych zasadach jak te już dostępne. Wszystkich zainteresowanych zachęcam do pobierania i testowania najnowszej wersji programu Unity 4.3.