Unity na Wii U — więcej niezależnych gier na platformie Nintendo?
Dla Unity Technologies świat komputerowy to oczywiście za mało, więc obok planów udostępnienia popularnej technologii Unity 3D także użytkownikom linuksa, nawiązano współpracę z Nintendo, na mocy której potężny silnik pojawi się także w produkcjach dla nadchodzącej konsoli Wii U. Ponad 1,2 miliona zarejestrowanych deweloperów korzystających już z rozwiązania, w prosty sposób będzie mogło przenieść swoje dzieła na ekrany telewizorów.
Oznacza to potencjaly wysyp niezależnych produkcji na Wii U. Dzięki GamePadowi z ekranem dotykowym, zbliżonemu do tabletów, nie powinno być problemu z przepisaniu na konsolę nawet strategii, o grach RPG nie mówiąc — warto przypomnieć, że choćby projekt Wasteland 2 legendarnego Briana Fargo robiony jest na bazie właśnie Unity 3D. Silnik wykorzystany został też przykładowo w polskiej strzelance z elementami strategicznymi Uprising44. Oczywiście rozwój sytuacji zależy niemniej od dobrych chęci samego Nintendo, bo to ojcowie sprzętu.
Głównie w rękach Japończyków leżeć będzie przecież dystrybucja rozwiązania, tak w ramach własnych ekip deweloperskich, jak również dla zainteresowanych tworzeniem na Wii U zewnętrznych firm. W tej chwili pracuje się nad aktualizacją narzędzi, umożliwiającą w przyszłości szybkie przeniesienie istniejących gier w Unity na nową konsolę. Na przyszły rok wszystko powinno być gotowe i liczy się na jeszcze większą popularyzację silnika.