Utrudnienia w Nazwa.pl. Użytkownicy nie mają dostępu do poczty (aktualizacja)
Na chwilę przed godziną 9:00 30 grudnia klienci usługi CloudMail oferowanej przez serwis Nazwa.pl zaczęli zgłaszać problemy z dostępem do serwisu. W ciągu 10 minut pojawiło się aż 1000 zgłoszeń w portalu downdetector.pl.
30.12.2020 | aktual.: 30.12.2020 18:31
Użytkownicy serwisu Nazwa.pl zgłaszają problemy z dostępem do swoich klientów pocztowych. Na podstawie komentarzy z serwisu downdetector możemy wywnioskować, że występuje błąd SMTP (451). W praktyce oznacza to brak możliwości uwierzytelnienia loginów i haseł, czyli całkowity brak dostępu do usługi.
Klienci zwracają także uwagę na problemy z infolinią. "Telefony też im nie działają. Nie można się dodzwonić" - informuje jeden z klientów serwisu. To prawdopodobnie kwestia dużej liczby użytkowników, co z kolei przekłada się na brak realnej możliwości odpowiedzi wszystkim klientom, którzy zgłaszają problemy. Lepiej po prostu poczekać, aż problem zostanie rozwiązany.
[frame]Wybierz najlepsze sprzęty technologiczne tego roku i wygraj 5 tys. złotych! Wejdź na imperatory.wp.pl i zagłosuj.[/frame]Aktualizacja (30/12/2020 16:40): "Brak dostępu do usługi poczty e-mail występował przez kilkanaście minut w okolicy godziny 9 rano. Po 9:15 funkcjonalność poczty została przywrócona", informuje nazwa.pl. "Mimo wstrzymania dostępu do poczty, wszystkie pozostałe usługi, takie jak chociażby WWW, FTP, SSH czy bazy danych (w ramach cloudhostingu nazwa.pl) były dostępne bez żadnych przerw", czytamy w komunikacie firmy.
Jak udało się ustalić, brak dostępu do poczty był wywołany koniecznością wykonania prac serwisowych, które z przyczyn technicznych musiały się odbyć bez wstępnej zapowiedzi. Nazwa.pl przeprasza za niedogodności.