Uważaj na reklamy, przeglądając sieć. Mogą cię dużo kosztować
Pojawiają się w mediach społecznościowych i mają jedno zadanie – wyłudzić od ciebie pieniądze. Fałszywe reklamy to plaga, o której informuje zespół CSIRT Komisji Nadzoru Finansowego. Cyberprzestępcy podszywają się pod znane instytucje i liczą na twoją nieuwagę.
12.05.2023 15:23
Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego polskiego sektora finansowego zamieścił swoje ostrzeżenie w piątek na Twitterze.
"Fałszywe reklamy zamieszczane w mediach społecznościowych prowadzą do niebezpiecznych stron, gdzie oszuści wymagają dokonania rejestracji. Dane pozyskane w ten sposób umożliwiają im nawiązanie kontaktu z ofiarami, a następnie kradzież środków finansowych. Bądźcie czujni!" - przekazali eksperci od cyberbezpieczeństwa.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Fałszywe reklamy w internecie. Jest ich coraz więcej
Jak wskazali, cyberprzestępcy publikując fałszywe reklamy inwestycyjne w mediach społecznościowych wykorzystują wizerunki znanych instytucji.
"Tylko w kwietniu zgłosiliśmy 367 fałszywych reklam i 1409 niebezpiecznych domen związanych z tym oszustwem" - podano. Jak dodano wykorzystano w nich wizerunek m.in. PGNiG (26 proc.), Baltic Pipe (30 proc.), Tesli (11 proc.), banków (3 proc.), a także innych spółek Skarbu Państwa (4 proc.).
Zespół CSIRT KNF realizujący zadania Sektorowego Zespołu Cyberbezpieczeństwa, we współpracy z podmiotami krajowego systemu cyberbezpieczeństwa a w szczególności zespołami CSIRT poziomu krajowego. Sektorowy Zespół Cyberbezpieczeństwa został utworzony przez KNF.