Uwierzytelnioną pocztę elektroniczną prześlemy przez swój bank
Polska firma z branży technologii finansowych (fintech) BankMail ma gotowy system wysyłania i odbierania uwierzytelnionej poczty przesyłanej za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Pierwszy bank ma go wdrożyć jeszcze przed końcem marca przyszłego roku.
24.10.2017 12:03
BankMail to skrzynka na dokumenty uwierzytelnione podpisem elektronicznym, takie jak umowy, faktury czy wypowiedzenia umów. Do skrzynki przechodzimy logując się do portalu swojego banku. Możemy z niej wysłać dowolny uwierzytelniony dokument i nie musimy znać przy tym adresu odbiorcy. Mamy przy tym pewność, że wiadomość do niego dotrze. Odbiorca dokumentu za pomocą tradycyjnego e-maila otrzymuje powiadomienie o nadejściu poczty uwierzytelnionej. Istnieje też możliwość dodatkowej autoryzacji za pomocą systemu wykorzystywanego w danym banku, np. jednorazowego kodu wysyłanego SMS-em. BankMail ma pełnić rolę bezpieczniej, uwierzytelnionej skrzynki i elektronicznego archiwum dla istotnych dokumentów. Będą z niego mogli korzystać zarówno odbiorcy indywidualni, jak i firmy oraz instytucje.
BankMail korzysta z szyfrowania, dysponuje certyfikatem wydanym przez Narodowe Centrum Certyfikacji. Żadna z instytucji biorących udział w przekazaniu korespondencji, ani bank klienta, ani dostawca technologii szyfrowania, ani BnakMail nie dysponuje wszystkimi kluczami potrzebnymi do odczytania wiadomości. Usługa jest też zgodna z unijnym rozporządzeniem eIDAS.
Prezesem BankMaila jest Michał Olszewski, były prezes SkyCash Poland, który brał udział w pracach zespołu doradczego Ministerstwa Cyfryzacji ds. e-doręczeń. Wysłanie przez BankMaila podpisanego elektronicznie dokumentu jest tak proste jak przelew w bankowości elektronicznej. Bankowość elektroniczna w Polsce to ponad 15,5 mln aktywnych klientów, a doświadczenia związane ze składaniem przez systemy bankowe wniosków w programie 500 plus są pozytywne, stwierdził Olszewski.
Wdrożenie systemu BankMail w dowolnym banku ma trwać nie dłużej niż 4 miesiące. Firma będzie zarabiała na opłatach pobieranych za przesyłanie dokumentów.