Voxelus chce być jak YouTube dla gogli VR, ale z kryptowalutą
Volexus, zupełnie nowa platforma wspomagająca tworzenie materiałów do wyświetlania na goglach wirtualnej rzeczywistości, ma ambitne plany. Już tworzy oprogramowanie, dzięki któremu każdy może zbudować swój wirtualny świat, a przyszłym roku chce uruchomić sklep, w którym będzie można płacić jedynie cyfrową walutą – voxelami.
16.10.2015 19:09
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Platforma Voxelus zadebiutowała raptem 3 tygodnie temu podczas Oculus Connect, a jej oprogramowanie do tworzenia światów dla gogli wirtualnej rzeczywistości, wciąż w fazie beta, zostało pobrane 20 tysięcy razy. To bardzo dużo, jeśli weźmiemy pod uwagę, że by z niego w pełni skorzystać, trzeba mieć gogle Oculus Rift lub Samsung Gear VR, a więc Galaxy Note 4.
W naszej bazie programów znajdziecie program Voxelus Creator, o którym mowa, dla Windowsa i OS X. Dzięki niemu na własnej skórze możecie przekonać się, jak proste może być tworzenie interaktywnego, wirtualnego świata. Platforma Voxelus jest budowana w taki sposób, by każdy mógł stworzyć taki świat, o jakim marzy, bez potrzeby uczenia się programowania czy zgłębiania tajników silnika Unity 3D. Należy jednak pamiętać, że program jest w fazie testowej i może zachowywać się nieprzewidywalnie.
Wraz z darmowym narzędziem do projektowania użytkownik dostaje dostęp do wciąż rosnącej biblioteki darmowych „klocków” i elementów do wykorzystania w wirtualnych przestrzeniach. Świat konstruuje się z dostarczonych obiektów, można także wybrać dla niego tło i ustawić dynamiczne oświetlenie, a w odpowiednich miejscach wyznaczyć akcje (na przykład zakończenie gry, gdy gracz stanie w odpowiednim miejscu). Aby pobrać program należy założyć konto na platformie Voxelus.
Drugim elementem platformy jest odtwarzacz Voxelus Viewer, który pozwala poruszać się w wirtualnych światach, a także platformy pozwalającej handlować modelami – Voxelus Marketplace – w której to będziemy płacić nie dolarami, ale voxelami. Oto wstępny projekt sklepu:
[vimeo=http://vimeo.com/142384700]Voxele to kryptograficzna waluta, którą będzie można kupić na stronie producenta (prawdopodobnie zarówno za „zwykłe” waluty, jak i za inne kryptowaluty) lub zarobić w grach. To ciekawe posunięcie, które może przekonać graczy do tworzenia własnych światów, a twórców zachęcić do spędzania czasu z goglami na nosie. Jeszcze zanim sklep ruszy na dobre, będzie można kupić Voxele w promocyjnej cenie. Spredaż ruszy 2 listopada, a operatorem płatności będzie firma ShapeShift, prowadzona przez Erika Voorheesa, znanego między innymi z tego, że dorobił się na bitcoinach. Oczywiście twórcy modeli będą mogli wystawiać swoje dzieła w sklepie i czerpać z tego zyski.
Współzałożyciel Voxelusa, Martin Repetto, uważa, że handel modelami dla wirtualnej rzeczywistości jest na razie na tyle ograniczony, że platforma Voxelus może stać się głównym repozytorium dla wymagających gogli gier. Jeśli gogle VR mają zyskać popularność, ich posiadacze muszą mieć co oglądać i w co się bawić, dlatego też Voxelus będzie zbierał treść generowaną przez użytkowników, zupełnie jak YouTube zbiera filmy.