Windows 11: jak przenieść ikony paska zadań?
Przeniesienie ikon paska zadań w Windows 11 to bardzo prosta czynność. Mogłoby się wydawać, że zrobimy to identycznie jak w Windowsie 10 czy 8. Nic bardziej mylnego. Nowi użytkownicy mogą stanąć przed nie lada wyzwaniem.
15.04.2022 | aktual.: 13.06.2022 07:38
Windows 11 to najnowszy system operacyjny firmy Microsoft. Choć na rynku jest stosunkowo od niedawna, to już zaskarbił sobie rzesze zadowolonych użytkowników. Poruszanie się po systemie nie jest identyczne jak w poprzednich wersjach i nawet najprostsze czynności mogą nastręczać pewnych problemów.
Windows 11: jak przenieść ikony paska zadań?
Domyślnie ikony paska zadań w Windows 11 są umiejscowione na środku, u dołu ekranu. Można je przenieść na lewo, jednak samego paska (jak miało to miejsce w Windows 10 czy wcześniejszych) - niestety nie. Microsoft oficjalnie podał, że nie przewiduje w najbliższym czasie rozszerzenia możliwości przenoszenia paska na krawędzie.
Oto najszybsza metoda przeniesienia ikon paska zadań w Windows 11. W pierwszym kroku klikamy prawym przyciskiem myszki na pasku zadań i wybieramy USTAWIENIA PASKA ZADAŃ.
W nowym oknie, odnajdujemy opcję ZACHOWANIA PASKA ZADAŃ. Po rozwinięciu, na pierwszej pozycji zobaczymy pole wyboru przy opcji WYRÓWNANIE PASKA ZADAŃ.
Mamy tu zaledwie dwie opcje W LEWO i NA ŚRODKU. Po wybraniu jednej z nich pasek narzędzi odpowiednio się przesunie.
Jak widać, ikony paska zadań przeniesiemy tylko na małej przestrzeni pulpitu. Dziwi nieco takie ograniczenie personalizacji, a jeszcze bardziej dziwi deklaracja Microsoftu, że nie planuje prac nad taką funkcjonalnością. Choć Windows 11 został pozytywnie przyjęty, niektóre wdrożone rozwiązania, mogą zaskoczyć nawet długoletnich użytkowników produktów spod znaku Microsoft.