Windows 11: jak przenieść ikony paska zadań?
Przeniesienie ikon paska zadań w Windows 11 to bardzo prosta czynność. Mogłoby się wydawać, że zrobimy to identycznie jak w Windowsie 10 czy 8. Nic bardziej mylnego. Nowi użytkownicy mogą stanąć przed nie lada wyzwaniem.
Windows 11 to najnowszy system operacyjny firmy Microsoft. Choć na rynku jest stosunkowo od niedawna, to już zaskarbił sobie rzesze zadowolonych użytkowników. Poruszanie się po systemie nie jest identyczne jak w poprzednich wersjach i nawet najprostsze czynności mogą nastręczać pewnych problemów.
Windows 11: jak przenieść ikony paska zadań?
Domyślnie ikony paska zadań w Windows 11 są umiejscowione na środku, u dołu ekranu. Można je przenieść na lewo, jednak samego paska (jak miało to miejsce w Windows 10 czy wcześniejszych) - niestety nie. Microsoft oficjalnie podał, że nie przewiduje w najbliższym czasie rozszerzenia możliwości przenoszenia paska na krawędzie.
Oto najszybsza metoda przeniesienia ikon paska zadań w Windows 11. W pierwszym kroku klikamy prawym przyciskiem myszki na pasku zadań i wybieramy USTAWIENIA PASKA ZADAŃ.
W nowym oknie, odnajdujemy opcję ZACHOWANIA PASKA ZADAŃ. Po rozwinięciu, na pierwszej pozycji zobaczymy pole wyboru przy opcji WYRÓWNANIE PASKA ZADAŃ.
Mamy tu zaledwie dwie opcje W LEWO i NA ŚRODKU. Po wybraniu jednej z nich pasek narzędzi odpowiednio się przesunie.
Jak widać, ikony paska zadań przeniesiemy tylko na małej przestrzeni pulpitu. Dziwi nieco takie ograniczenie personalizacji, a jeszcze bardziej dziwi deklaracja Microsoftu, że nie planuje prac nad taką funkcjonalnością. Choć Windows 11 został pozytywnie przyjęty, niektóre wdrożone rozwiązania, mogą zaskoczyć nawet długoletnich użytkowników produktów spod znaku Microsoft.