Xiaomi rezygnuje z marki Mi. Elektronika będzie podpisywana inną nazwą

Marka Xiaomi zdecydowała się na zmianę brandingu części swoich urządzeń. Firma chce aby jej produkty nie były już w przyszłości opisywane jako marka Mi. Cała nowa elektronika ma nosić opisy odpowiadające rzeczywistej nazwie korporacji.

Logo Mi
Logo Mi
Źródło zdjęć: © GETTY | NurPhoto
Karolina Kowasz

25.08.2021 11:25

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Tego rodzaju zmiana nie zostanie jednak wprowadzona od razu. Sprzęty Mi mają stopniowo zmieniać swoją nazwę w ciągu najbliższych kilku miesięcy.

Bardziej rozpoznawalna nazwa

Zgodnie z informacjami Engadget, tego rodzaju ruch ze strony firmy może być związany ze wzrostem firmy na rynku elektroniki użytkowej. Producentowi udało się wyprzedzić swojego konkurenta, Apple, przez co osiągnął drugą pozycję na liście największych producentów smartfonów na świecie.

Biorąc pod uwagę tego rodzaju roszadę wśród producentów sprzętu, nie dziwi decyzja Xiaomi o wprowadzeniu działań mających na celu zwiększenie rozpoznawalności marki. Niektórzy klienci mogli wychodzić z błędnego założenia, że Mi jest osobną firmą, która nie jest powiązana w żaden sposób z chińskim producentem. Pozbycie się jej na rzecz opisywania elektroniki nazwą Xiaomi rozwieje wszelkie wątpliwości klientów w tym zakresie.

Przekaz firmy

W rozmowie z serwisem Engadget, rzecznik Xiaomi przekazał, że począwszy od trzeciego kwartału bieżącego roku firma rozpocznie rebranding produktów. Zdaniem korporacji, zmiana ujednolici obecność globalnej marki na rynku i zlikwiduje lukę w postrzeganiu jej i produktów. Firma uważa, że obecnie jej produkty są na tyle rozpoznawalne, że nie potrzebują dodatkowego brandingu.

Konwencja nazewnictwa serii produktów Xiaomi i Redmi z czasem ma zostać zastosowana także w przypadku firmowego ekosystemu i produktów IoT. Rzecznik firmy nie podał jednak konkretnych danych kiedy miałoby dojść do tego rodzaju przemiany.

Programy

Zobacz więcej
Komentarze (70)