YouTube Shorts z reklamami. Twórcy docelowo na nich zarobią
Krótkie filmy YouTube Shorts będą udekorowane reklamami. Po miesiącach testowania podjęto decyzję, że to świetne rozwiązanie i sprawdzi się równie dobrze, jak w przypadku zwykłych filmów na YouTubie.
We wpisie na Blogu Google'a można przeczytać o przyszłości reklam w wyszukiwarce i serwisie YouTube, z którego wynika, że już teraz można trafić na niektóre formy reklam oglądając krótkie firmy Shorts - w Polsce dostępne od niecałego roku. Dzięki reklamom twórcy będą mogli docelowo zarabiać na swoich krótkich filmach, co obecnie nie jest możliwe - YouTube dotychczas oferował tylko nagrody dla najlepszych, ale nie jest to forma regularnego zarobku, jak w przypadku "zwykłych" filmów.
YouTube zamierza również niebawem udostępnić twórcom możliwość łączenia filmów z kampaniami dotyczącymi produktów. Tym samym na tle filmu dotyczącego konkretnej rzeczy będzie można wyświetlić skróty do sklepu z danymi przedmiotami. W praktyce Shorts staną się więc kolejną przestrzenią do marketingu i rozwijania swojego biznesu.
Shorts może dzisiaj tworzyć każdy zainteresowany - głównie z poziomu telefonu, ale także przygotowując odpowiednio film na komputerze. Film może mieć maksymalnie minutę i w założeniu być filmem "pionowym", choć dopuszczalne są również proporcje kwadratu. Krótkie filmy pozwalają zwykle dotrzeć w krótkim czasie do szerszej publiczności, szczególnie że są przez YouTube'a chętnie promowane m.in. wśród wyników wyszukiwania w smartfonach.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl