YouTube szykuje miliard dolarów na wykup Twitch.tv
Chociaż YouTube od końca zeszłego roku umożliwia strumieniowanie wideo do serwisu, po pierwsze trzeba spełniać odpowiednie warunki (m.in. mieć kanał cieszący się sporą popularnością), a po drugie Twitch.tv i tak oferuje w tym względzie więcej, włącznie z puszczaniem w świat rozgrywki prosto z PlayStation 4 na przykład. Za popularną tubą internetową stoi jednak Google, które na bycie biednym nie narzeka, więc znalazło się na cały stan rzeczy jedno proste rozwiązanie. Według nieoficjalnych wieści czek wypisany na okrągły miliard dolarów już leży przed cieszącymi się z przejęcia twórcami Twitcha.
Dla porównania, Google kupił sobie YouTube w 2006 roku za 1,65 miliarda, więc szykuje się znacząca transakcja. Według jednych informacji rozmowy są już w zaawansowanym stadium, według innych dopiero raczkują, ich trwanie niemniej potwierdza oto kilka niezależnych źródeł. W najbliższych miesiącach powinniśmy stać się świadkiem narodzin medialnego giganta, któremu krzyżowanie strumieni wyjdzie tylko na dobre.
Żeby mieć lepszy pogląd na sprawę, przyda się garść statystyk. YouTube odwiedza przeszło miliard unikalnych użytkowników w miesiącu, spędzających w tym czasie na oglądaniu filmików ponad 6 miliardów godzin. To prawie godzina na każdego mieszkańca Ziemi. Co minutę na łamy serwisu spływa 100 godzin nowych materiałów. 80% oglądających to osoby spoza USA, a YouTube oficjalnie dostępny jest w 61 krajach i w tylu samo językach. Z programu partnerskiego korzysta więcej niż milion fanów dzielenia się na filmikach wszystkim, co interesujące. Wielu z nich nieźle na tym zarabia.
Twitch.tv tymczasem, na której to platformie wciąż trwa szał na wspólne przechodzenie gier, także ma się czym pochwalić. W 2013 roku użytkownicy spędzili 200 milionów godzin na oglądaniu dostarczanych tą drogą strumieni wideo. Dziennie to jakieś 106 minut na osobę. Unikalnych widzów było w miesiącu średnio 45 milionów, a w tym czasie fani platformy nadali 6 milionów swoich programów (czyli rocznie wychodzi 72 miliony). Swoje dzięki finałom Intel Extreme Masters 2014 dołożyli również do tego Polacy. W programie partnerskim serwisu jest już zaś przeszło 5100 kanałów.