Zimbra Desktop to program łączący klienta poczty, kalendarz, listę zadań do zrobienia i wygodny schowek na ważne pliki z możliwością przeszukiwania. Pakiet obsługuje konta IMAP, POP3, a testowo także Exchange.
Zimbra to darmowy, otwarty program, który pozwala zarządzać komunikacją, planować spotkania, zapisywać zadania do zrobienia i robić wszystko to, co jest potrzebne przy organizacji pracy biurowej. Klient poczty i kalendarz działają z różnymi typami kont, przy czym trzeba się liczyć z problemami z kontami Exchange.
Zimbra Desktop ułatwia konfigurację kont pocztowych w popularnych usługach, jak Gmail czy Yahoo!. W programie można także prowadzić książę adresową i automatycznie zapisywać dane osób, z którymi prowadzona jest korespondencja. Ważne pliki można zapisywać w „aktówce”, znalazła się tu także osobna część na notatki i na zadania do zrobienia. W rogu zawsze wyświetlany jest niewielki kalendarz, pokazujący bieżący miesiąc. Wszystkie dane można przeszukiwać z pomocą zaawansowanej wyszukiwarki.
Możliwości programu można rozszerzać wtyczkami, zwanymi Zimletami.