Zimbra Desktop to bardzo klasyczny, otwarty program biurowy, łączący klienta poczty, kalendarz, listę zadań do zrobienia i schowek na pliki z możliwością przeszukiwania. Pakiet obsługuje konta IMAP, POP3, a testowo także Exchange.
Zimbra pozwala prowadzić komunikację, organizować spotkania, zarządzać projektami i organizować sobie pracę biurową. Klient poczty i kalendarz działają z różnymi typami kont, przy czym trzeba się liczyć z problemami z kontami Exchange, których obsługa wciąż jest w fazie testowej.
Zimbra Desktop ułatwia konfigurację kont pocztowych w popularnych usługach, jak Gmail czy Yahoo!, a także pozwala wprowadzać informacje ręcznie. W programie można prowadzić książę adresową, osobno od systemowej i z automatycznym zapisem danych nadawców i odbiorców maili. Wszystkie dane można przeszukiwać z pomocą zaawansowanej wyszukiwarki.
Ważne pliki można zapisywać w „aktówce”, jest tu też notes i lista zadań. W rogu zawsze wyświetlany jest niewielki kalendarz, pokazujący bieżący miesiąc.
Możliwości programu można rozszerzać wtyczkami, zwanymi Zimletami.