Zmiany w reklamach na iOS. Apple chce podwoić zyski
Amerykańscy dziennikarze dotarli do interesujących informacji o zmianach, jakie czekają system iOS. Okazuje się, że Apple chce podwoić zyski z reklam. Będzie to możliwe dzięki nowym formatom reklamowym, które pojawią się w kluczowych usługach firmy.
Wiadomość o planowanych zmianach w modelu biznesowym Apple ujawnił Mark Gurman, dziennikarz technologiczny Bloomberga. Z jego raportu wynika, że posiadaczy urządzeń działających na systemie iOS czeka niemiła niespodzianka, choć termin jej wprowadzenia nie jest jeszcze znany.
Nowe reklamy na iOS – gdzie się pojawią?
Okazuje się, że na iOS pojawią się nowe reklamy. Przypomnijmy – jak na razie Apple wyświetla artykuły sponsorowane w usługach News i Stocks, a także w App Store, gdzie deweloperzy mogą za słoną opłatą promować aplikacje w wynikach wyszukiwania. Amerykańscy użytkownicy iOS zobaczą też reklamy w trakcie wydarzeń sportowych transmitowanych przez serwis streamingowy Apple TV+. Obecne przychody spółki z wyświetlania reklam wynoszą ok. 4 mld dolarów, ale zgodnie nowym planem liczba ta ma się zwiększyć aż do kwoty 10 mld dolarów. A więc Apple przewiduje ponad dwukrotny wzrost wpływów z reklam.
Reklamy w Apple TV+ – co warto wiedzieć?
Zgodnie z raportem Bloomberga reklamy trafią do aplikacji Apple Maps, gdzie firmy zyskają możliwość promowania się i zwiększania widoczności w wynikach wyszukiwania. Ma to pomóc lokalnym przedsiębiorcom w znalezieniu nowych klientów.
To nie koniec planowanych zmian. Reklamy mają też pojawić się w aplikacjach Apple Books oraz Apple Podcasts, a firma zastanawia się nad ich szerszą implementacją w usłudze Apple TV+. Miałoby to wyglądać podobnie jak w przypadku Netflixa, który chce wprowadzić tańszy pakiet wyświetlający reklamy. Warto jednak zaznaczyć, że Apple nie podjęło jeszcze decyzji w sprawie reklam w Apple TV+ – jak na razie firma jedynie rozważa wady i zalety takiego rozwiązania.
Informacja o planowanych zmianach w iOS i Apple TV+ nie została potwierdzona przez amerykańską firmę, choć Bloomberg słynie z wiarygodnych źródeł. Jeśli reklamy faktycznie pojawią się w tak dużej liczbie usług, to ich użytkownicy będą bardzo niezadowoleni. Pozostaje liczyć na to, że Apple nie przesadzi z ilością i nachalnością materiałów reklamowych.
Tomasz Bobusia, dziennikarz dobreprogramy.pl