Reklamy na Netfliksie opóźnione. Wiemy, kiedy się pojawią
Kilka miesięcy temu Netflix ogłosił, że wprowadzi tani pakiet z reklamami. Miało to nastąpić jeszcze w tym roku, ale okazuje się, że plany serwisu zostały opóźnione. Wiemy już, kiedy pojawią się reklamy na Netfliksie.
19 lipca 2022 roku zarząd Netfliksa wypuścił list do inwestorów, w którym zawarto najważniejsze informacje na temat kondycji spółki, a także jej strategii rozwoju na najbliższe lata. Okazuje się, że w okresie od kwietnia do lipca platforma straciła 970 tys. subskrybentów, głównie z USA oraz Kanady.
Nie jest to duże zaskoczenie – wielokrotnie pisaliśmy o kłopotach Netflixa oraz planach serwisu. Wprowadzi on nowy, darmowy pakiet z reklamami, który ma mieć mniej dostępnych treści. To jeden z kilku sposobów na walkę z coraz szybszym odpływem subskrybentów.
Reklamy na Netfliksie opóźnione
Teraz wiemy już więcej na temat daty wprowadzenia bezpłatnego planu. Władze Netfliksa w liście do inwestorów oznajmiły, że będzie to miało miejsce dopiero w pierwszym kwartale 2023 roku, a więc dużo później, niż wskazywały na to nieoficjalne informacje.
Powody opóźnienia nie zostały ujawnione, ale może to mieć związek z zaskakującą decyzją Netfliksa, który zrezygnował ze współpracy z Google'em i wybrał Microsoft na partnera odpowiedzialnego za wyświetlanie i sprzedaż reklam.
Prace nad wprowadzeniem reklam trwają, a Netflix wciąż traci kolejnych użytkowników. Czy nowy pakiet pozwoli na zwiększenie przychodów i zatrzymanie części subskrybentów myślących o zrezygnowaniu z usługi? Jedno jest pewne – zapowiedzi amerykańskiej firmy odbijają się szerokim echem w mediach, co ma dużą wartość marketingową. Może właśnie to jest powód, dla którego Netflix tak niechętnie dzieli się informacjami?
Czym jest Netflix?
Netflix to największy na świecie portal streamingowy i źródło rozrywki dla ponad 220 milionów użytkowników. Serwis jest spółką publiczną notowaną na amerykańskiej giełdzie, przez co regularnie musi dzielić się wynikami finansowymi oraz informacjami na temat planowanych działań. Dotychczas pozycja Netflixa na rynku wydawała się niezagrożona, ale konkurencja ze strony innych serwisów sprawiła, że firma ma kłopoty.
Tomasz Bobusia, dziennikarz dobreprogramy.pl