Zotero7.0.10
Zotero to darmowe narzędzie do zarządzania bibliografią. Pozwala na katalogowanie materiałów i organizowanie ich w biblioteki, a także na cytowanie wybranych dokumentów w edytorze tekstu. Zotero stanowi doskonałe rozwiązanie dla badaczy, którzy szukają przyjaznego oprogramowania pomocnego w przygotowywaniu i pisaniu tekstu naukowego.
Zotero pozwala na importowanie praktycznie każdego rodzaju plików: dokumentów w formacie .pdf, zdjęć, plików audio lub video, a nawet zrzutów ekranu stron internetowych. Za pośrednictwem wybranych rozszerzeń Zotero umożliwia importowanie dokumentów z poziomu przeglądarki bezpośrednio do programu. Pracę z programem można kontynuować niezależnie od urządzenia po założeniu konta w bibliotece umieszczonej w chmurze, którą można następnie zsynchronizować z programem. Zotero automatycznie indeksuje zawartość biblioteki, dzięki czemu odnalezienie konkretnego dokumentu nie stanowi problemu.
Zotero pozwala na oznaczanie dokumentów za pomocą etykiet i powiązań. Możliwe jest także edytowanie informacji dotyczących dokumentu oraz dodawanie powiązanych z nim notatek. Wtyczka Zotero do edytorów tekstu pozwala na wstawianie cytatów w jednym z wielu dostępnych stylów cytowania. Style cytowania wykorzystywane w Zotero są formatowane w edytorze CSL, w związku z czym istnieje możliwość sformatowania specyficznego stylu cytowania. Stworzoną w Zotero bibliotekę oraz notatki można eksportować do wielu formatów, w tym do BibLaTeX-a, BibTeX-a, Endnote'a XML, RIS-a czy RDF-a.
Uwaga!
Darmowy dostęp do biblioteki w chmurze pozwala na przechowywanie maksymalnie 300 MB danych.