ZUS zaprasza na e‑wizytę. Zobacz, co załatwisz i jak się zarejestrować
Zakład Ubezpieczeń Społecznych zachęca do korzystania z e-wizyt. Chodzi o zdalne spotkania z pracownikami ZUS, które w praktyce eliminują konieczność osobistej wizyty w oddziale. Jak dotąd przeprowadzono już ponad 166 tys. takich wideorozmów.
09.11.2021 | aktual.: 09.11.2023 15:53
ZUS zachęca do umawiania się na e-wizyty, które oferowane są od lutego bieżącego roku, także w języku migowym dla osób niesłyszących. Jak dowiadujemy się z Twittera, dotychczas najwięcej rozmów tego typu dotyczyło emerytur i rent, ale to tylko jeden z kilku zakresów tematycznych, które można poruszyć podczas rozmowy.
Chcąc umówić się na wirtualne spotkanie z pracownikiem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oczywiście nie trzeba wychodzić z domu. Przez formularz na stronie można zapisać się na rozmowę indywidualną, bądź z opiekunem fizycznym lub prawnym. E-wizyta w ZUS to nie tylko bezpieczne rozwiązanie z uwagi na trwającą pandemię, ale także wygodne rozwiązanie dla każdego.
E-wizyta w ZUS - co możesz załatwić?
Dzięki e-wizycie w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, zainteresowany może załatwić kilka podstawowych spraw bez odwiedzania oddziału. Zgodnie z informacją na stronie ZUS-u, podczas wideorozmowy z pracownikiem można:
- uzyskać informacje ogólne w zakresie obowiązujących przepisów prawa,
- otrzymać informacje na temat zasad wypełniania, kompletowania i składania wniosków/dokumentów,
- skorzystać z usług doradcy emerytalnego, który w specjalnym kalkulatorze emerytalnym może wyliczyć prognozowaną kwotę przyszłej emerytury,
- skorzystać z usług doradcy ds. ulg i umorzeń,
- złożyć niektóre wnioski o wydanie zaświadczeń (zaświadczenie zostanie wysłane na adres zapisany na koncie klienta w ZUS),
- potwierdzić tożsamość, aby zatwierdzić niezaufany profil PUE,
- dostać wsparcie w założeniu profilu PUE.
E-wizyta w ZUS - jak się zapisać?
Chcąc zapisać się na e-wizytę w ZUS-ie, należy skorzystać z oficjalnego formularza. W kilku kolejnych krokach konieczne będzie m.in. wskazanie tematu rozmowy, placówki właściwej dla miejsca zamieszkania lub prowadzenia działalności i terminu, a później podstawowych danych zainteresowanego.
Należy wpisać imię, nazwisko, adres e-mail, numer kontaktowy i numer identyfikacyjny - PESEL lub NIP. Na tym etapie można także wskazać, czy w rozmowie będzie również uczestniczyć opiekun i tłumacz języka migowego (osoby niesłyszące mogą również umówić wizytę z tłumaczem już od pierwszego etapu).