Blog (13)
Komentarze (41)
Recenzje (0)
@fragman78Użytkownicy....

Użytkownicy....

Każdy, kto pracuje z “użytkownikami komputerów firmowych” nie raz przekonał się, że można ich łatwo pogrupować według zachowania, które są typowe i powtarzające się. Nie mówię tutaj o spokojnych użytkownikach czekających na swoją kolej, wysyłających „tickety” ze swoich komputerów i niemęczących powtarzającymi się wiadomościami „Czy coś już wiadomo?, Czy już gotowe?, Na kiedy będzie”. Na szczęście, u mnie takich jest coraz mniej, bo użytkowników jak dzieci trzeba sobie wychować :). Po 5 latach pracy w obecnej firmie i przy około 1000 użytkowników, (co jest dobrą próbką) udało mi się stworzyć pewien schemat, który może być typowy dla wszystkich, choć mogę się mylić wiec, jeśli macie jakieś inne podziały chętnie poczytam:)

Wiem wszystko o komputerach

Nie ważne ze się nie zna na Twojej robocie to zawsze ma rację. Zawsze próbuje podpowiedzieć, jakie będzie najlepsze rozwiązanie problemu, opowiada o swoich doświadczeniach komputerowych (oczywiście totalny bełkot), instaluje RegCleanery, PCCleanery i wszystko inne, co ma cleaner lub optimiser w nazwie. Jak trafiam na takiego to po prostu ignoruje to, co mówi, bo już dawno minęła mi ochota na odwracanie jego mądrości? Zazwyczaj ciężko odczepić się od takiego usera bo za wszelką cenę chce rozmawiać o nowinkach technicznych, budowie komputera itp.

Telefoniczny

Z telefonicznymi też czasami jest ciężko, bo potrafią zadzwonić o 11 w nocy i prosić o naprawienie bardzo pilnej rzeczy, bez której nie może się obejść. W telefonicznych najgorsze jest to, że jeśli przyzwyczaić go do dzwonienia, to będą to robić notorycznie. Zazwyczaj nie wysyłają wiadomości, że czegoś potrzebują tylko od razu dzwonią…

Gada, gada i gada

Gada o wszystkim tylko nie o tym, co trzeba, nie wiem, ale pewnie potrzebują rozmowy, z kimkolwiek. Zanim dotrze się do tego, czego taki użytkownik potrzebuje, mogłoby się rozwiązać dwa inne problemy.

Drama Queen

Zawsze coś jest nie tak, zawsze coś nie działa i tak w kółko. Wszystko musi być zrobione natychmiast i jest to najważniejsze. Można by go także nazwać niecierpliwym.

Biurokrata

Taki musi wszystko mieć zatwierdzone, zgodnie z procedurami i wieloma czynnościami, które muszą poprzedzić właściwą działanie.

… a w mojej poprzedniej firmie

… to było inaczej. I tak na każdym kroku, chyba taki użytkownik potrzebuje przyzwyczaić się do nowego miejsca pracy.

Zapracowany

Jest tak zarobiony, że kiedykolwiek zapytasz, o ustalenie daty naprawy, zawsze odpowiada, że nie ma czasu. Więc, po co zgłasza problemy?

Jeśli macie jakieś inne pomysły chętnie poczytam.

PS. A jak jakiś użytkownik nazwie mnie informatykiem, to od razu odsyłam do Support Center w Indiach :) Ale dlaczego tak jest to może kiedy indziej…

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (24)