Blog (29)
Komentarze (114)
Recenzje (0)
@k1b1cOffice 365 - jak zrobić ankietę

Office 365 - jak zrobić ankietę

Na wstępie chciałbym podziękować Redakcji DP za udostępnienie klucza do Office 365. Jakoś nie mogłem się zebrać i naskrobać coś do bloga, ale ponieważ pogoda nie sprzyja, spróbuję to teraz nadrobić. Jedną z ciekawych funkcjonalności zaszytych w Skydrive i Office Web Apps jest tworzenie ankiet. Robi się to naprawdę prosto i nie wymaga posiadania klucza Office 365, chociaż pełna wersja pakietu może się później przydać do opracowania wyników ankiety. Oczywiście niezbędne jest konto Live ID, którym trzeba zalogować się na Skydrive i z menu wybrać ankietę programu Excel:

106383
106384

Pojawia się okienko, na którym odbywa się właściwa edycja, zaczynamy od zmiany tytułu i opisu ankiety, a potem po kolei dodajemy pytania. Przy każdym pytaniu możemy dodać podtytuł, wybrać oczekiwany typ odpowiedzi, zdecydować, czy jest ona wymagana oraz zasugerować domyślną odpowiedź.

476055

Dostępne typy odpowiedzi to m.in. tekst, długi tekst, liczba, data, czas:

106386
106387

[join][img=06]

Ciekawym typem odpowiedzi jest Wybór, gdzie dajemy do dypozycji kilka możliwych odpowiedzi, podobnym typem jest Tak/Nie.

106388
106389

Przy edytowaniu ankiety w Office Web Apps napotkałem niestety problem przy wpisywaniu literki "ż", bo skrót alt‑z powoduje wyczyszczenie pytania. Pytania można usuwać oraz zmieniać ich kolejność metodą przeciągnij i upuść. Jeśli ankieta jest gotowa wypadałoby ją udostępnić...

106390
106391

...a przy okazji zrobić krótszy link...

106392
106393

Po opublikowaniu od razu widać, że ankieta jest zwykłym skoroszytem Excela zawierającym tabelę. Można ją edytować wybierając ze wstążki Ankieta, Edytuj ankietę

476074

A tak wygląda ankieta od strony użytkownika:

476076

Zapraszam do wypełniania mojej ankiety, jest oczywiście anonimowa: http://sdrv.ms/13bvYM0

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (9)