Blog (4)
Komentarze (92)
Recenzje (0)
@ObinPowiew starości mobilnej? Gry

Powiew starości mobilnej? Gry

[image=img1]

Ostatnio gdy dostęp do smartphonów stał się normą, często spotykam się z zachwytem nad dostępnymi na nie grami, ich grafiką oraz możliwościami. Wówczas zwyczajnie się uśmiechałem, ponieważ to nad czym się większość zachwyca miało swoje odpowiedniki już w okolicach 2004 roku czyli w czasie największego rozkwitu PDA. Wydawać się to może śmieszne ale poprę to przykładami.

FPSeCe - Emulator PSX (PlayStation 1)

Może to być dla niektórych niemałe zdziwienie ale funkcjonalność którą szczyciła się Xperia Play była dostępna na urządzenia PDA z WM (Windows Mobile) już w 2003 roku!

Ówczesne wersje nie posiadały wielu rzeczy takich jak multitouch czy ekranowego d‑pada ale pozwalały na płynną grę w większość tytułów (na odpowiednim sprzęcie oczywiście).

Dawniej palmtopy miały wiele przycisków fizycznych ale stopniowo je ograniczano co powodowało coraz mniej wygodną grę. Postały więc pomysły takie jak podłączenie pada od PS3 do PDA.

Tony Hawk’s Pro Skater 2

Jest to gra prawie identyczna jak wersja znana z komputerów PC. Została wydana w 2005 roku. Graficznie była to jedna z ładniejszych i bardzo grywalnych gier na WM.

Syberia 2

W 2004 roku została wydana konwersja bardzo znanej gry przygodowej z PC. Myślę, że tego tytułu nie muszę opisywać.

396319

Quake 3

Czy jest ktoś kto nie grał w tą grę na komputerze? Wątpię, ale czy wiecie, że konwersja gry na PPC (Pocket PC) powstała już w 2005 roku? Jeśli ktoś pamięta ciężką batalię o każdego FPS’a z plikiem konfiguracyjnym na komputerze powinien dać radę zoptymalizować grę by płynnie chodziła na swoim palmtopie.

Worms Worlds Party

Prawie idealna konwersja znanej gry z destrukcją robaków z roli głównej. Niesamowita i niezapomniana zabawa była dostępna już w 2004 roku na PDA z WM na pokładzie.

Age of Empires

Gra była jedną z najbardziej grywalnych i wciągających gier na PPC. Została wydana w 2002 roku i pokazała nowy poziom strategii czasu rzeczywistego na PDA.

Half Life 1 na PPC?

Nawet to okazało się możliwe dzięki pracy rosyjskich programistów. Efekt? Niesamowity, tym bardziej iż gra jest uruchomiona przez Pocket Quake. Niestety gra posiada wiele błędów które jednak da się obejść „noclipem”.

Podsumowanie

Jak widać są to głównie konwersje z komputerów osobistych. Wymieniłem tytuły nad którymi poświęciłem najwięcej czasu i które sprawiały mi największą radość z gry.

Filmiki wybierałem te które w dobrej jakości ukazywały grę, nie kierowałem się odpowiednim sprzętem dostępnym w okolicy premiery gry.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (8)