WebGL i testy zgodności.
Nie jeden raz pisałem o WebGL. Więc zamiast o tym czym jest WebGL dziś będzie jak sprawdzić jak bardzo nasza przeglądarka sobie radzi z tym przyszłym standardem grafiki 3D dla sieci.
Mała powtórka?
Dla potrzebujących szybkiej powtórki lub przypomnienia, moje wpisy o tym czym jest WebGL i co dzięki niemu zyskamy.
Testy bez testów
Słynne html5test.com, nie testowało samego WebGL, a tylko czy strona internetowa, ma dostęp do tego API. Więc o ile sprawdzimy w ten sposów czy WebGL jest włączony. O tyle nie dowiemy się na ile obsługa WebGL jest pełna, bezbłędna i bierząca (wszak WebGL dopiero jest tworzony). Zatem gdzie szukać czego bardziej dokładnego?
Diabeł tkwi w szczegółach
Pod tą stroną Khronos możemy uruchomić już zatwierdzone testy. Strona jest podzielona na trzy ramki, lewa górna z ogólnym winikiem, który się wyświetli po wykonaniu wszystkich testów. Prawa ramka z wynikami aktualnie uruchomionego testu, oraz dolna z pokaźną listą testów, które można też uruchomić pojedynczo.
Na Win7 stery AMD z grudnia a karta to Radeon 5730 (OpenGL 4.1) wyniki przedstawiają się następująco:
Wyniki
Firefox 4.09pre (build z 6 stycznia) -‑- 4798 of 5223 passed, 3 timed out --‑91% Opera 11.01 (build 1160) -‑- brak WebGL Chromium 10.0.634.0 (build 70860) -‑- (5165 of 5288 passed) -‑- 97%
Innych przeglądarek nie testowałem. Jeśli Wy chcecie się podzielić testami nie zapomnijcie podać systemu operacyjnego oraz nazwy karty graficznej. Zalecam również instalację najnowszych sterowników karty graficznej prosto ze strony producenta!
Podane wyniki nie są oficjalne! Podane testy nie są ostatecznymi, ich liczba jaki i zakres mogą się zmienić w przyszłości.