cz. 4 | True Combat: CQB (Wieloplatformowe gry komputerowe)
17.04.2011 00:29
Witam.
Ostatnio w wyszła nowa odsłona starej dobrej gry Truecombat: Elite jako osobna gra na silniku Enemy Territory. Aktualnie znajduje się w wersji alpha i jest bardzo aktywnie z dnia na dzień rozwijana.
Serwerów można już znaleźć przynajmniej z 10, mapa jest na razie tylko jedna która w dodatku nazywa się example ale dużo ludzi na niej gra - za niedługo powinno przybyć nieco map.
Co nowego w porównaniu do starej odsłony?
W nowym Truecombat zdecydowanie ulepszono detale graficzne, bardzo rzuca się w oczy HDR a także wysokiej jakości modele broni.
Zdecydowanie postawiono też na realizm, teraz przy rozpoczęciu biegu prędkość zaczyna rosnąć powoli - trzeba się rozbiec. W starym TCE właściwie nie było rozbiegu co wyglądało bardzo sztucznie.
Standardowe menu wyboru ekwipunku na klawiszu "L" zostało wzbogacone akcesoria.
Możemy wybrać lekką poprawę precyzji celowania lub dodatkowy granat, dodatkową amunicję czy tłumik dźwięku.
Warto zwrócić także uwagę na obrażenia i celność ze strzelby, zdecydowanie łatwiej się trafia ze strzelby w gracza w TC:CQB niż w TC:E Strzelba jest także dostępna w slocie zamiast pistoletu co umożliwia posiadanie ją razem z karabinem jednocześnie. Jednak shotgun w slocie dla pistoletu nie ma trybu "semi", jest nieco wolniejszy od SPAS12 dostępnego w slocie dla karabinów.
Dostępność
Gra dostępna jest dla systemów operacyjnych bazujących na Linuksie, a także dla Windows. Niestety aktualnie brakuje wersji dla MacOS X.
Należy pamiętać, że do działania gry potrzebny jest Wolfenstein Enemy Territory którego można pobrać tutaj:
- Linux - MacOS X - Microsoft Windows
Po zainstalowaniu Enemy-Territory należy rozpakować TrueCombat: CQB do katalogu głównego Enemy-Territory.
Następnie dla systemów Uniksowych można stworzyć launcher o nazwie "et‑sdl-sound" który pozwoli korzystać z Muble, TeamSpeak i innych wynalazków podczas gry: et-sdl-sound
Oraz launcher do samego TC:CQB tutaj: cqb.sh