Facebook rakiem wycofuje się ze zbierania danych użytkowników od partnerów
Z dnia na dzień pojawiają się kolejne informacje w sprawie kryzysu w Facebooku, który rozpoczął się po opublikowaniu informacji o niewłaściwym wykorzystaniu danych ponad 50 milionów użytkowników, z czym powiązana jest firma Cambridge Analytica. Chwytając się wszystkich możliwych działań, które mogłyby odwrót użytkowników od portalu zatrzymać, Facebook ogłosił, że zakończy współpracę z firmami trzecimi dostarczającymi dodatkowe dane, które mogą na Facebooku wykorzystać reklamodawcy.
29.03.2018 16:03
Mowa jest o całkowitym zamknięciu w przeciągu najbliższych sześciu miesięcy programu zwanego Kategorie Partnerskie. To dzięki nim podczas tworzenia na Facebooku reklam, wykorzystać można dodatkowe dane o użytkownikach, które pochodzą z zewnętrznych źródeł, taki jak Acxiom czy Epsilon. Chodzi o serwowanie reklam tylko wąskiej grupie odbiorców, zgodnie z założeniem – takiej, którą owe reklamy są w stanie zainteresować.
Facebook zaznacza przy tym, że korzystanie z danych podobnych usługodawców jest na porządku dziennym w wielu innych miejscach w branży, jednak wierzy, iż odsunięcie się od takich praktyk może pomóc odzyskać zaufanie użytkowników Facebooka, którzy teraz mają się mniej bać o swoją prywatność. Między wierszami należy oczywiście także wyczytać, iż Facebook pokłada w swoim ruchu dużo większe nadzieje – liczy, że decyzja zostanie odczytana jako odważna i pozytywna i pomoże przynajmniej częściowo zapomnieć o aferze wokół Cambridge Analytica.
Choć społeczność nie zdążyła jeszcze na powyższe ogłoszenie Facebooka zareagować, nie ulega wątpliwości, iż jak dotąd kryzys w firmie wyłącznie się pogłębia i póki co nie wyhamował. Swoje konta z serwisu już usunęło wielu użytkowników i firm, inni składają deklaracje, iż lada moment zrobią to samo. Tymczasem wartość akcji Facebooka wciąż ma tendencję spadkową.