Google ujawnił przychody z YouTube'a. Serwis generuje 15 mld dolarów w rok
Google po raz pierwszy ujawnił informacje na temat przychodów generowanych przez reklamy na YouTube. Są naprawdę imponujące. W przybliżeniu stanowią około 10 proc. wszystkich przychodów Google'a z 2019 roku.
04.02.2020 14:19
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
YouTube wygenerował prawie 5 miliardów przychodów z reklam w ciągu ostatnich trzech miesięcy, a w skali roku zarobił z tego tytułu ponad 15 miliardów dolarów. Tak wynika z ujawnionego dzisiaj raportu o zarobkach jednej ze spółek należących Alphabetu. Jest to pierwszy raport Sundara Pichai, który pod koniec zeszłego roku objął stanowisko dyrektora generalnego Alphabet. Otrzymał je po tym, jak Larry Page i Sergey Brin wycofali się ze swoich codziennych obowiązków i kierowania spółką.
Zarobki z tytułu wyświetlania reklam na portalu YouTube ujawniono pierwszy raz, co może być niemałym zaskoczeniem. Zwłaszcza, że Google kupił platformę w 2006 roku (za 1,65 miliarda dolarów), ale dotychczas milczał o generowanych przez nią przychodach.
Google i YouTube z dobrymi wynikami
Google uważa, że w 2019 roku YouTube wygenerował łącznie 15 miliardów dolarów przychodów, co w przybliżeniu stanowi około 10 proc. wszystkich przychodów Google. Liczby te wskazują, że działalność reklamowa YouTube jest równa prawie 1/5 przychodów reklamowych Facebooka.
Google poinformował, że YouTube posiada ponad 20 milionów subskrybentów oferty Premium (YouTube bez reklam) i Music Premium, a także ponad 2 miliony subskrybentów usługi płatnej telewizji. Alphabet twierdzi, że przychody z tych produktów uwzględniane są w kategorii "inne", która w ostatnim kwartale zarobiła 5,3 miliarda dolarów. To utrudnia jednoznaczną ocenę przychodowości poszczególnych segmentów.
Ostatni kwartał 2019 roku był naprawdę dobry dla spółki. Alphabet osiągnął łączne przychody o wartości 46 miliardów dolarów, co stanowi 17 proc. wzrost w stosunku do 2018 roku. Władze firmy przekonują, że 10,7 miliardów dolarów stanowił czysty zysk. Największy wkład w przychody firmy nieustannie posiada wyszukiwarka Google. W czwartym kwartale 2019 roku "zarobiła" dla Alphabetu aż 27,2 miliardów dolarów.
W opublikowanym raporcie firma odsłoniła znacznie więcej tajemnic. Poinformowała też o przychodach Google Cloud, które wyniosły 2,6 miliarda dolarów. Wszystko wskazuje więc na to, że Google osiągnęło znacznie większe zyski niż przewidywali eksperci z Wall Street, ale niższe przychody. To może być jeden z powodów, dla których Google po raz pierwszy ujawniło przychody YouTube i Google Cloud.