Microsoft znów wyśmiewa iPada. Tym razem sparodiowano popularną świąteczną piosenkę
Microsoft dał się już poznać jako firma, która w swych reklamach nie stroni od bezpośrednich przytyków w stronę konkurencji, co w ostatnich latach uderzało zwłaszcza w produkty Apple'a. Firma z Redmond wielokrotnie próbowała atakować Maki oraz iPady, punktując m.in. ich wysokie ceny i ograniczoną – zdaniem Microsoftu – funkcjonalność. Nic więc dziwnego, że na tegoroczne Boże Narodzenie przygotowano kolejny spot w takiej konwencji.
04.12.2018 18:46
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Tym razem padło na remiks popularnej w USA piosenki świątecznej „Grandma Got Run Over by a Reindeer”. Utwór wykonuje dziesięcioletnia dziewczynka, która stara się przekonać babcię, aby ta nie kupowała jej iPada, ponieważ „potrzebuje prawdziwego komputera”.
„Grandma, don’t run out and buy an iPad. It was fine when I was six, but now I’m 10. My dreams are a big so I need a real computer” – tak brzmi wokal w anglojęzycznym oryginale.
Co oczywiste, pomysł na spot nie wziął się znikąd. W listopadzie tego roku Apple ruszyło z kampanią promocyjną mającą na celu udowodnienie, że nowy iPad Pro jest w stanie zastąpić peceta. Przy czym, trzeba przyznać, w Cupertino temat potraktowano rzeczowo, szermując może trochę dyskusyjnymi, ale jednak technicznymi argumentami. Ekipa z Redmond odpowiada piosenką.
Czy to pomoże Microsoftowi sprzedać w okresie świątecznym więcej tabletów od Apple'a? Nie wiadomo. Faktem natomiast jest, że o ile promowany w klipie Surface Go kosztuje 399 dol., o tyle za nowego iPada Pro trzeba zapłacić co najmniej dwukrotnie więcej – 799 dol.