Overwatch nie jest Free-2-Play, za to gra Blizzarda wiosną trafi także na konsole
Uczestnicy zamkniętych testów beta Overwatch, sieciowej strzelanki firmy Blizzard, w większości bawili się z wczesną wersją projektu fantastycznie, nastawiając na dobry darmowy tytuł PC w przyszłości. Ostatecznie okazało się jednak, że gra wcale nie pojawi się w modelu Free-2-Play, tylko najzwyczajniej w pudełku. Potwierdzono przy okazji jej edycje na konsole Xbox One i PlayStation 4. Nie ma planów na cross-play.
Overwatch Gameplay Trailer #2
Nie będzie więc możliwa rywalizacja wielbicieli padów z fanami myszek i klawiatur. Od razu wyjaśniono też, że w przypadku komputerów twórcy skupiają się wyłącznie na edycji Windowsowej tytułu. Zabawa na kolorowych arenach w zespołach 6 na 6 osób ominie makowców, a linuksowcy także nie mają się co na ukazanie gry nastawiać. W przyszłości być może kiedyś znajdzie się czas na prace nad kolejnymi edycjami Overwatch, na razie jednak cała uwaga skupia się na już potwierdzonych platformach.
Dzieło trafiło do sprzedaży w kilku wariantach. Podstawowa cyfrowa wersja PC kosztuje niecałe 40 euro. Wycenione na 60 euro Origins Edition, szykowane też na konsole, dorzuca do pakietu zestaw 5 skórek dla kilku z 21 dostępnych bohaterów plus garść bonusów dla innych produkcji Blizzarda, w tym portrety do StarCrafta II czy nowego herosa dla Heroes of the Storm. W pudełku za blisko 130 euro dostaniemy zaś kolekcjonerską edycję z figurką, albumem z grafikami oraz ścieżką dźwiękową (PC, Xbox One, PS4). W przedsprzedaży dolicza się do tego skórkę dla Trupiej Wdowy.
Minimum potrzebne do sensownej zabawy w wydanie komputerowe to PC z:
- Windowsem 7, 8 lub 10 w wersji 64-bit
- Procesorem Intel Core i3 lub AMD Phenom X3 865
- Kartą graficzną GeForce GTX 460, AMD Radeon HD 4850 lub Intel HD Graphics 4400
- 4 GB RAM
Zalecany jest jednak sprzęt z:
- Windowsem 10 64-bit
- Procesorem Intel Core i5 lub AMD Phenom II X3 2.8 GHz
- Kartą graficzną GeForce GTX 660 lub Radeon HD 7950
- 6 GB RAM