Process
Process to projekt niewielkiego rosyjskiego zespołu TrainYard składającego się z grypy niezależnych twórców gier komputerowych.
Pozycję tą ciężko zaszeregować do konkretnej kategorii. Pod względem technicznym jest to klasyczne FPA - First Person Adventure z aspektami mrocznej przygody oraz zagadki. Dodatkowego dreszczyku rozgrywce nadaje konieczność walki z upływającym czasem, albowiem...
No właśnie, akcja gry osadzona jest w pędzącym, zapuszczonym pociągu, w którym za niecałe 20 minut ma nastąpić eksplozja. Niestety opcji ewakuacji z gnającej pułapki nie przewidziano. Jedynym sposobem ratunku jest rozbrojenie ładunku. Do tego celu należy wykorzystać poukrywane tu i ówdzie przedmioty, które często ciężko dostrzec w ciemnych pomieszczeniach składu. Umożliwiają one poruszanie się po kolejnych wagonach, w których kontynuujemy zadaną misję.
Process jest pozycją dopracowaną zarówno pod względem graficznym jak i dźwiękowym, dzięki czemu z łatwością wczuwamy się w nieco ponury i smętny klimat gry. Klimat może i smętny, ale sama gra jest absorbująca i wciągająca. Do tego dochodzi kwestia zmagań z przemijającym czasem. Nasuwa się więc pytanie - czy uda się uratować skład przed detonacją?