Red Dead Redemption uruchomione na pececie. Coraz lepsza jakość emulacji PlayStation 3
Podczas gdy wydane w 2018 r. Red Dead Redemption 2 z dużą dozą prawdopodobieństwa prędzej czy później zawita na PC, poprzednia odsłona tej serii, z 2010 r., raczej już nigdy nie opuści konsol. Ale od czego mamy emulatory, prawda? Oto niejaki «ZEROx» opublikował w serwisie YouTube nagranie prezentujące działanie kultowego westernu studia Rockstar na komputerze.
06.01.2019 15:17
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Jak się dowiadujemy, «ZEROx» wykorzystał platformę z ośmiordzeniowym, szesnastowątkowym procesorem Core i9-9900K i emulator konsoli PlayStation 3, RPCS3. Zważywszy na ponad dekadę stażu peestrójki, dobór centralnej jednostki obliczeniowej może wydawać się przerostem formy nad treścią, mimo to skomplikowana architektura konsoli i tak daje o sobie znać. Rozgrywka nie jest idealnie płynna, ale z drugiej strony, PS3 też ma w RDR spadki klatek.
(Nagranie gameplay'u możecie zobaczyć poniżej).
RPCS3 Red Ded Redemption random gameplay i9 9900k
IBM Cell i jego specyfika
Oczywiście jasnym jest, że sam emulator wymaga jeszcze licznych poprawek optymalizacyjnych, niemniej prawdę mówiąc, trudno się temu dziwić. Architektura zastosowanego w PS3 procesora Cell, oparta na idei masowego zrównoleglania wszystkich operacji, nawet dla dzisiejszych czipów z wektorowymi rozszerzeniami AVX stanowi ogromne wyzwanie. Wystarczy zdać sobie sprawę, że Cell potrafi w jednym tylko cyklu zegara przeprowadzić 96 działań na 8-bitowych liczbach całkowitych. Ich złożoność jest minimalna, ale paralelizm – niespotykany.
Typowe procesory pecetowe, pomimo iż oferują coraz więcej rdzeni i wielowątkowość współbieżną, wciąż natomiast działają w modelu sekwencyjnym, szeregowym. Dlatego jeszcze sporo wody w Wiśle upłynie, zanim emulacji PlayStation 3 sprosta układ klasy średniej (jeśli w ogóle kiedyś tak się stanie). Ale RPCS3 to na pewno małe światełko w tunelu i warto ten projekt śledzić.