Spotify i branża muzyczna solidaryzuje się z George'em Floydem, ofiarą brutalności policji

Duże korporacje medialne oraz marki czują się odpowiedzialne, by reagować na istotne sprawy społeczne, jakie toczą się na świecie. Tacy giganci, jak Amazon, Marvel, Netflix, Nike, Disney i Warner Bros. już zareagowali na brutalne zabójstwo George Floyda, za które odpowiedzialny był funkcjonariusz amerykańskiej policji. Teraz ze sprawą solidaryzuje się także Spotify.

fot. Matthew J. Lee/The Boston Globe via Getty Images
fot. Matthew J. Lee/The Boston Globe via Getty Images

02.06.2020 | aktual.: 02.06.2020 12:25

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Platforma od dziś będzie dodawać 8 minut i 46 sekund (tyle właśnie policjant z Minneapolis przyduszał Floyda kolanem) ciszy do wybranych playlist oraz podcastów. To wszystko, aby upamiętnić śmierć George'a Floyda, za którego śmierć odpowiada (zwolniony już teraz) funkcjonariusz policji, Derek Chauvin.

[h2]Black Out Tuesday - Spotify i branża muzyczna upamiętnia George'a Floyda[/h2]

Inicjatywa Spotify jest częścią większej akcji w branży muzycznej, która nazywa się Black Out Tuesday (oraz powiązanym hasztagiem #TheShowMustBePaused). Ma ona być wyrazem protestu wobec policyjnej brutalności oraz rasizmu. Biorą w niej udział duże wytwórnie płytowe, w tym Atlantic Records, które ją zainicjowało.

fot. Jakub Krawczyński
fot. Jakub Krawczyński

Black Out Tuesday ma pokazać, że osoby z branż kreatywnych nie będą kontynuować swoich działań, gdy dzieje się tak ogromna niesprawiedliwość społeczna oraz rasizm.

Spotify ma również zmieniać grafiki w playlistach i podcastach, a także bardziej promować czarnych artystów i podcasterów. Swoją solidarność wyraziła także branża gier wideo.

Spotify na Windowsa, Androida, iOS-a i inne platformy jest dostępny w naszym katalogu oprogramowania.

Programy

Zobacz więcej
Komentarze (118)