W Google pojawią się zapychacze miejsca zainspirowane Snapchatem
Do wyszukiwarki Google trafia nowa forma przedstawiania wyników. Będzie działać podobnie do kopiowanych wszędzie Stories, które zapoczątkował Snapchat i podobnie też się nazywa – AMP Stories. Jak zdradza nazwa, całość stworzona jest w ramach AMP, lekkich wersji witryn, które które dzięki zastosowanym mechanizmom działają szybciej, niż klasyczne strony mobilne.
13.02.2018 14:20
Nowy sposób prezentacji treści ma być odpowiedzią na wymagania użytkowników, którzy polubili obecne już dziś nie tylko w Snapchacie udostępniane multimediów w formie krótkich historyjek. Grafika wypełnia tu pełny ekran, pojawia się także miejsce na krótki opis. Wyniki wyszukiwania w Google na smartfonach będą od teraz mogły wyglądać podobnie. To dostawca treści zdecyduje, jak konkretne Stories będą wyglądać, zaś użytkownik zyska możliwość przeglądania ich w trybie pełnoekranowym podobnie do zdjęć oraz będzie mógł wchodzić z nimi w interakcje.
Introducing AMP Stories
Całość stworzono w taki sposób, by nie była kłopotliwa dla twórców i by mogli skupić się na treści, nie zaś aspekcie technicznym. W ramach testu, pierwsze multimedia w ten sposób udostępniane są już przez CNN, Conde Nast, Hearst, Mashable, Meredith, Mic, Vox Media oraz The Washington Post. Samodzielnie można sprawdzić ich działanie odwiedzając w smartfonie testową wersję wyszukiwarki Google, a następnie wyszukując frazę, np. people.
Proponowane Stories wyświetlone zostaną wśród wyników wyszukiwania. Już stąd można je przejrzeć w formie miniatur, ale wystarczy kliknąć na dowolny element, by przejść do widoku pełnoekranowego. Tutaj do kolejnych Stories przejdziemy klikając środek lub prawą część ekranu, zaś do poprzednich – dotykając lewej części wyświetlacza. Kolejne historyjki ładują się szybko, a kliknięcie w niektóre spowoduje rozwinięcie listy proponowanych w ten sposób newsów o kolejne związane z tą samą tematyką.
Warto zwrócić uwagę, że choć AMP Stories dostępne są od dziś dla każdego, to nadal mamy do czynienia z fazą testową. Google zachęca przy tym, by twórcy zaczęli również w ten sposób udostępniać swoje treści. W tym celu udostępniona została dokumentacja oraz poradnik. Na tę chwilę nie wiadomo jak długo potrwają testy i kiedy AMP Stories mogłyby trafić do wyszukiwarki na stałe.