W przyszłym roku po raz pierwszy więcej czasu poświęcimy internetowi niż telewizji
Telewizja, która przez wiele lat była pewna swojej mocnej pozycji, ma obecnie naprawdę silnego wroga – internet. Zwłaszcza młodzi ludzie wolą sami wybierać treści, przyzwyczajeni są do oglądania filmów na YouTube czy Netfliksie. Z kolei telewizja stała się dla nich znacznie mniej ciekawa i mająca zbyt wiele ograniczeń. Ponadto niezbyt potrafi odnaleźć się w nowym warunkach. Najnowsze badania nie zapowiadają dla niej atrakcyjnej przyszłości.
Jak informuje serwis Recode, powołując się na badania firmy Zenith, przyszły rok może okazać się przełomowy dla internetu i telewizji. Ludzie mają bowiem więcej czasu spędzić na przeglądaniu internetu niż oglądaniu telewizji.
W 2019 roku mamy średnio poświęcać 170,6 minut na aktywność w Internecie. Z kolei telewizja zabierze nam 170,3 minut. Różnica jest oczywiście niewielka, ale warto zauważyć, że wzrost w przypadku internetu jest znaczący i ciągle utrzymuje się na wysokim poziomie. Z kolei telewizja traci widzów. Dodatkowo, telewizja jest coraz mniej ciekawa dla młodego odbiorcy, który sam wybiera co i kiedy ogląda.
Telewizja odczuje nie tylko stratę widzów, ale również reklamodawców. Oczekuje się, że w przyszłym roku w globalnej skali wydadzą oni 60 mld więcej na reklamy w Internecie niż w telewizji. Nie chodzi wyłącznie o rosnącą popularność internetu, ale także o samą jakość reklam. Często są one spersonalizowane pod konkretnego użytkownika, biorąc pod uwagę jego upodobania, jak i ostatnią aktywność w Internecie.
Wpływ na zwiększający się udział internetu mają m.in smartfony. Coraz lepsze urządzenia można kupić w niższych cenach. Przewiduje się, że telefony komórkowe będą odpowiedzialne za 25% całej konsumpcji mediów. Patrząc na duże stacje telewizyjne, można odnieść wrażenie, że większość wciąż nie rozumie internetu i będzie miało spory problem, aby przyciągnąć młode pokolenie przed ekrany telewizorów.