Wiedźmin 3 nie dla Linuksa. Powodem „kampania nienawiści” użytkowników
Podczas dyskusji trwającej na łamach Reddita, były developer pracujący dla CDProjekt RED stwierdził, że Wiedźmin 3 może nigdy nie ukazać się w wersji dla Linuksa. Przyczyną może być fanatyzm środowiska skupionego wokół opensource'owego systemu.
05.07.2017 | aktual.: 11.07.2017 12:00
Developer wyjaśnił, że gdy w 2014 roku zadebiutował Wiedźmin 2 dla Linuksa, komentarze napływające od użytkowników tego systemu były pełne wrogości i nienawiści. Przyczyną takiego zachowania był fakt, że autorzy Wiedźmina przygotowali port wykorzystujący warstwę wrapperów eON, który został przez graczy wielokrotnie krytykowany za liczne błędy.
Zgadzam się, że początkowo nie działało to jak należy, ale to nie usprawiedliwia zachowania tych ludzi. To była ciągła kampania nienawiści... Próbowałem pomagać ludziom w wolnym czasie i byłem za to ciągle przez nich znieważany. Społeczność musi zdać sobie sprawę, że jeśli chce przekonać do siebie developerów i wydawców, to nie może zachowywać się w ten sposób. Nie ma na to usprawiedliwienia, mówił developer.
Wiedźmin 2 dla Linuksa został z czasem poprawiony i obecnie działa bez większych problemów. Jak jednak zauważa Neowin, niesmak pozostał i firma pamięta, jak została potraktowana. Teraz z pewnością jej szefostwo zastanowi się dwa razy, czy aby na pewno warto poświęcać czas i pieniądze na tworzenie gry dla klientów, którzy z taką agresją i brakiem kultury reagują na wszelkie błędy.