AI do obsługi zamówień w McDonald’s łamie prawo dot. prywatności

Ostatnie rozwiązanie sieci McDonald’s okazało się nie być najlepszym pomysłem ze strony firmy. Ze względu na wykorzystywanie AI do szybszego zbierania zamówień, sieć została oskarżona o nielegalne gromadzenie danych.

AI do obsługi zamówień w McDonald’s łamie prawo dot. prywatności
Źródło zdjęć: © GETTY | NurPhoto
Karolina Kowasz

11.06.2021 15:21

Zaledwie kilka dni temu donosiliśmy o tym nowym rozwiązaniu, jakie obecnie testuje sieć. McDonald, chcąc ułatwić klientom dokonywanie zamówienia drive-thru, rozpoczął testy systemu rozpoznawania mowy korzystającego ze sztucznej inteligencji.

Serwis The Register informuje, że sieć restauracji szybkiej obsługi została zaskarżona grupowo przez mieszkańców amerykańskiego stanu Illinois. Twierdzą oni, że McDonald’s zbiera ich dane biometryczne nielegalnie, a następnie przetwarza nagrania głosowe klientów bez ich uprzedniej zgody. 

Proces może nie skończyć się do sieci McDonald’s pozytywnie, biorąc pod uwagę, że Illinois ma jedne z najsurowszych przepisów dotyczących prywatności danych. Zgodnie z obowiązującym w tym stanie prawem, dotyczącym prywatności informacji biometrycznych, żaden podmiot prywatny nie może gromadzić, przechwytywać, kupować, otrzymywać w drodze handlu ani w inny sposób uzyskiwać identyfikatora biometrycznego lub informacji biometrycznych osoby lub klienta.

Co istotne, zgoda ta musi zostać udzielona w formie pisemnej, żeby nie było co do niej żadnych wątpliwości.

Niezadowoleni z rozwiązania klienci powołują się na brak informacji o miejscu przechowywania ich o danych biometrycznych przez McDonald’s.

Jeżeli sieć przegra proces, poszkodowani mogą otrzymać do 5000 dolarów odszkodowania za każde naruszenie lub 1000 dolarów, gdyby sąd stwierdził, że wynikało ono z zaniedbania.

Programy

Zobacz więcej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (63)