Android Auto i porażka po aktualizacji. Czarne ekrany i "wykryta wilgoć"
Użytkownicy Androida Auto nie mają łatwego życia, a dobrym tego przykładem jest ostatnia aktualizacja, która u niektórych kierowców jest prawdopodobnym źródłem interesujących błędów. Jak się okazuje, niektórzy nie mogą korzystać z Androida Auto w samochodzie, bo ten wyświetla tylko czarny ekran, a w innych przypadkach komunikat o "wykrytej wilgoci" i konieczności wysuszenia przewodu i ładowarki.
06.08.2020 14:45
O obydwu problemach informuje autoevolution, z czego ten dotyczący ostrzeżenia o wilgoci wydaje się szczególnie interesujący. Z pozoru ostrzeżenie ma bowiem związku z Androidem Auto, ale jak wynika z analizy użytkowników, ostrzeżenia (w dodatku nieuzasadnione) zaczęły się pojawiać dopiero po ostatniej aktualizacji systemu dla kierowców.
Ze wstępnych ustaleń wynika, że problem dotyka tylko właścicieli smartfonów Samsunga i występuje wyłącznie po podłączeniu urządzenia do systemu infotainment w samochodach – stąd wniosek, że cała sprawa związana jest z Androidem Auto. Ładowanie urządzenia na inne sposoby nie skutkuje bowiem wyświetleniem żadnych komunikatów. Warto dodać, że ostrzeżenie o wilgoci pojawia się także w przypadku smartfonów, które wcześniej działały bezproblemowo, a na kontakt z wilgocią nigdy nie były wystawione.
Tymczasem drugi błąd – czarny ekran w samochodzie po podłączeniu smartfona – także występuje po aktualizacji Androida Auto, ale w tym przypadku nie jest oczywiste, czy sprawa jest bezpośrednio powiązana z najnowszym wydaniem 5.5. Podobne usterki były bowiem zgłaszane przez kierowców także przy okazji poprzednich wersji Androida Auto.
Mając na uwadze kiepskie tempo Google'a w kontekście naprawy znanych od miesięcy błędów Androida Auto, niewykluczone, że na rozwiązanie przyjdzie zaczekać nawet kilka miesięcy.
Aplikację Android Auto oraz Android Auto for phone screens (dla użytkowników Androida 10) można pobrać z naszego katalogu oprogramowania.