Apple ma pomysł na zwiększenie sprzedaży iPhone'ów. Nie, nie chodzi o niższą cenę

Nowy iPhone XR ma być obecnie najlepiej sprzedającym się smartfonem Apple. Nie oznacza to jednak, że zainteresowanie spełnia oczekiwania Apple – wcześniejsze raporty sugerują sprzedaż poniżej wstępnych założeń. Firma z Cupertino wpadła jednak na pomysł, aby zwiększyć zainteresowanie nowymi modelami. Nie, nie chodzi o zmniejszenie zbyt wysokiej ceny.

Apple ma pomysł na zwiększenie sprzedaży iPhone'ów. Nie, nie chodzi o niższą cenę

04.12.2018 16:37

Według raportu opublikowanego przez serwis Bloomberg, Apple miał wstrzymać pracę wybranych działów marketingu i przynieść większość sił na promocję tegorocznych iPhone’ów. Warto zauważyć, że te informacje można uznać za potwierdzenie zbyt niskiego zainteresowania nową ofertą Apple.

Stary vs. nowy opis. Czy to zwiększy sprzedaż? (źródło: 9to5mac.com)
Stary vs. nowy opis. Czy to zwiększy sprzedaż? (źródło: 9to5mac.com)

Co ciekawe, po wejściu na oficjalną stronę Apple w wersji skierowanej na rynek USA, pojawia się teraz sporych rozmiarów komunikat. Promuje on transakcję, w ramach, której można kupić iPhone’a XR w niższej cenie – 449 dolarów po oddaniu iPhone’a 7 Plus. Jednakże, oficjalne ceny nowych iPhone’ów nie uległy zmianie i jak wielu zauważa, wciąż są za duże, nawet jak na urządzenia z logo nadgryzionego jabłka.

Apple najwidoczniej wierzy w siłę marketingu. Jak już wcześniej wspomniałem – powiększone zostały zespoły marketingu skupione wokół sprzedaży nowych iPhone’ów. Według źródła, na które powołuje się Bloomberg, ruch ten miał zostać wykonany już w październiku – miesiąc po pojawieniu się iPhone’a XS i XS Max.

Pierwsze zmiany, które mogły zostać wykonane przez zwiększony oddział marketingowców, to… nowe opisy na stronie głównej. Zostały one rozbudowane i przedstawiają najważniejsze cechy nowych modeli. W przypadku iPhone’a XR, dowiemy się, że smartfon długo pracuje na jednym ładowaniu, zapewnia topową wydajność i świetną jakość zdjęć. Opisy zostały zmieniona w amerykańskiej wersji sklepu. Z kolei chociażby w Polsce pozostały bez zmian – iPhone XR to wciąż informacja cały jest olśnieniem.

Trudno obecnie ocenić wpływ zmian w marketingu na sprzedaż nowych iPhone’ów. Jednakże trzeba mieć na uwadze, że specjaliści od reklamy nie będą mieli łatwego zadania. Owszem, nowe iPhone’y to świetne urządzenia, jedne z najlepszych na rynku. Aczkolwiek, nie wprowadzają dużych zmian względem zeszłorocznego modelu X i są naprawdę drogie. Ponadto, mimo wysokiej ceny, zawartość opakowania pozostawia pewien niesmak – Apple nie pokusił się nawet o dorzucenie szybkiej ładowarki.

Programy

Zobacz więcej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (109)