ARM64 w Windows 10 może się opóźnić, Microsoft studzi entuzjazm
Wiele okoliczności powoduje przypuszczenia, że premiera Windowsa 10 na ARM zbliża się wielkimi krokami. Wskazuje na to zapowiedziana na październik konferencja i pojawiające się na serwerach Microsoftu pliki. Dawno znana jest też lista producentów, którzy dostarczą pierwsze urządzenia. Najnowsze informacje sugerują jednak, że nie wszystko może od razu pójść tak dobrze, jak większość by oczekiwała. Wciąż nie potwierdzono bowiem oficjalnie obsługi ARM64 dla aplikacji UWP.
To o tyle istotne, że właśnie obsługa ARM64 ma zagwarantować większą wydajność aplikacji podczas działania na sprzęcie z architekturą ARM (w porównaniu do ARM32 a nawet x86). Szansa na uzyskanie najświeższych informacji w tym zakresie pojawiła się, gdy po wystąpieniu Kevina Gallo z Microsoftu podczas Community Standup zadano mu pytanie o implementację obsługi ARM64 w nadchodzącym SDK Windowsa 10:
Ta wypowiedź ostudziła nieco entuzjazm wszystkich, którzy liczyli na szybszy rozwój sytuacji. Jeśli hipotetyczna premiera nowych urządzeń i systemu w przyszłym miesiącu nie będzie szła w parze z pełną gotowością od strony oprogramowania, twórcy aplikacji nie będą mieli w rękach narzędzi, które umożliwią im tworzenie programów wykorzystujących cały potencjał platformy.
Z drugiej strony, jak już wspomniano na wstępie, wiele wskazuje na to, że Windows 10 na ARM rzeczywiście jest już bliski premiery. Na serwerach Microsoftu pojawiły się pliki, a w ich nazwach jednoznaczne ARM64. Niewykluczone więc, że wypowiedź Gallo nie miała za zadanie sprowadzać użytkowników na ziemię, ale rzeczywiście wyrazić obawy przed przedwczesnym upublicznianiem informacji na ten temat – październikowe premiery rozwieją zapewne wszelkie wątpliwości.