Brak internetu Vectra. "Przepraszamy za niedogodności" (aktualizacja)
Vectra walczy z problemem, w wyniku którego w części miast nie ma dostępu do internetu. Klienci zaczęli zgłaszać problemy jeszcze w niedzielę późnym wieczorem, ale od poniedziałkowego poranka problem nadal nie został rozwiązany. Vectra wyjaśniła szczegóły sprawy, o czym więcej można przeczytać w aktualizacji niniejszej publikacji.
Vectra jest świadoma problemu, o czym pisze w swoich mediach społecznościowych. "Niestety, mogą w tej chwili występować problemy z dostępem do usługi. Nasi technicy pracują już nad usunięciem usterki. Przepraszamy za niedogodności" - brzmi przykładowa odpowiedź na komentarz użytkownika, który dopytuje, kiedy usługa zostanie przywrócona.
Ze zgłoszeń w serwisie downdetector wynika, że problem z internetem Vectra w praktyce dotyczy wielu miast w kraju. Z drugiej strony liczba raportów od klientów wskazuje, że usterka dotyka tylko niektórych użytkowników. Znakomita większość zgłasza problem z połączeniem i internetem stacjonarnym Vectry, część także z usługą telewizji.
W tym momencie trudno powiedzieć, jak długo potrwa usuwanie usterki. Vectra nie niestety oszacowała czasu utrudnień w swoich odpowiedziach do klientów, a ponieważ problem utrzymuje się od wczesnych godzin rannych (lub w praktyce od wczorajszego wieczora), zakładamy że może być poważny.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Cieszy oczywiście fakt, że technicy pracują już nad rozwiązaniem, ale nie zmienia to faktu, że klienci Vectry pozostają bez dostępu do internetu. Będziemy śledzić ten temat na bieżąco i aktualizować publikację, gdy tylko wyjdą na jaw kolejne fakty w sprawie.
Aktualizacja, godz. 13:35
Otrzymaliśmy dodatkowe informacje od Vectry. Jak się okazuje, problem dotyczy wyłącznie mieszkańców Chorzowa i Świętochłowic.
Aktualizacja, godz. 14:33
Jak wnioskujemy po konsekwentnym spadku liczby raportów użytkowników Vectry w serwisie downdetector, dostawca najpewniej przynajmniej częściowo opanował już problem. Niewykluczone, że co do zasady internet Vectra jest już dostępny u wszystkich, a dalsze raporty dotyczą innych, incydentalnych przypadków braku usług.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl