Awaria w banku Pekao. Problemy z logowaniem i aplikacją mobilną (aktualizacja)
Bank Pekao walczy z awarią. Problemy z systemem transakcyjnym i aplikacją mobilną zgłaszają klienci z całej Polski.
Gwałtownie rosnąca liczba zgłoszeń w serwisie Downdetector pokazuje skalę problemu, z jakim wieczorem, 27 czerwca, musi mierzyć się Bank Pekao. Klienci banku zgłaszają informacje o problemach, a niektórzy z nich podkreślają, że nie jest to pierwszy dzień, gdy mają problem z dostępem do bankowych usług.
Nie działa zarówno logowanie do serwisu transakcyjnego, dostępnego na stronie Pekao24.pl, jak i aplikacja mobilna. W pierwszym przypadku klientów wita monit z informacją o przerwie technicznej.
Użytkownicy, którzy korzystają ze smartfonów, mogą próbować się zalogować, ale próba uruchomienia aplikacji kończy się po chwili komunikatem "Coś poszło nie tak".
Profile Pekao w mediach społecznościowych na razie milczą w kwestii awarii. Pojawiają się jedynie odpowiedzi na konkretne komentarze klientów, jednak jest to standardowa formułka o sprawdzaniu przyczyn i wyjaśnianiu sytuacji. Konkretów na temat terminu usunięcia awarii na razie brak.
Aktualizacja, godz. 22:30
Po godzinie 22:00 liczba zgłoszeń o problemach zaczęła wyraźnie maleć. Dostęp do serwisu transakcyjnego przez stronę internetową został przywrócony, a aplikacja mobilna działa poprawnie. Klienci banku powinni już mieć dostęp do własnych kont.
Łukasz Michalik, dziennikarz dobreprogramy.pl