Biznesowe aplikacje Google za darmo dla polskich organizacji non‑profit
Na blogu Google Polska pojawiła się informacja, ze od dziś dostęp do szeregu płatnych dla firm usług i aplikacji Google będzie dla organizacji non-profit całkowicie darmowy. Polska znalazła się zatem w gronie zaledwie 12 krajów z całego świata, obok Japonii, USA, Australii czy Francji, w którym taki program został uruchomiony.
05.02.2015 16:32
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Dotychczas darmowa była jedynie usługa Google Ad Grants dająca możliwość przeprowadzania kampanii reklamowych w systemie AdWords o wartości 10 tysięcy dolarów miesięcznie. Dziś do tego grona dołączyły Google Apps wraz z Kalendarzem, Dyskiem i Gmailem oraz możliwość bezpłatnego prowadzenia firmowego konta YouTube, co z pewnością ułatwi funkcjonowanie licznym organizacjom pożytku publicznego.
Przedsięwzięcie zostało wprowadzone w życie we współpracy z fundacją TechSoup zajmującą się zapewnianiem organizacji non-profit wsparcia technicznego na globalną skalę. Oczywiście, aby skorzystać z darmowych usług i produktów Google konieczne jest spełnienie warunków, które są dostępne na stronie google.pl/nonprofits. Tam również można zgłosić chęć uczestnictwa organizacji w programie.
Google deklaruje, że celem programu jest możliwość udzielenia inicjatywom o filantropijnym charakterze dostępu do narzędzi, na które w innych warunków nie byłoby je stać. Łatwo się domyślić, że dla organizacji, których źródłem utrzymania są wpłaty darczyńców, możliwość trafienia do jak najszerszego grona odbiorców jest bezcenna.