Discord zmienia szaty: nie "chat for gamers", ale "your place to talk"
Spółka Discord Inc, twórca komunikatora Discord, chce przekonać użytkowników, że tworzy rozwiązanie nie tylko dla graczy. To intrygujący zwrot wydarzeń.
01.07.2020 11:25
Zaprezentowany w 2015 roku Discord od początku promowany był hasłem "chat for gamers". Poniekąd zapewne dlatego, że jego pomysłodawca, Jason Citron, karierę zaczynał właśnie jako twórca gier.W branży rozrywkowej Citron nie osiągnął jednak wielkiego sukcesu. Jego największy projekt z tamtych czasów to "Fates Forever" z 2014 r., produkcja z gatunku MOBA na iOS. Pomimo dość niezłych ocen w mediach (średnia na Metacritic: 82/100), nie przebiła się do masowej świadomości i już w nieco ponad rok po premierze została porzucona.
Discord to insza inszość. Jak podają twórcy, w czerwcu br. zanotował 100 mln aktywnych użytkowników. I jest to wartość powtarzająca się cyklicznie.
Your Place to Talk
Idąc za ciosem, Discord wychodzi do szerszej niż sami gracze grupy odbiorców. Jego nowy motyw przewodni brzmi "your place to talk", a firma obiecuje zerwać z gamingowymi naleciałościami m.in. poprzez usunięcie z interfejsu tematycznych żartów i odniesień.
Ponadto, ma uprościć system tworzenia kont i serwerów, zwiększając jednocześnie możliwą do uzyskania przepustowość sygnału, a co za tym idzie poprawiając jakość połączeń.