Do smartfonów trafią nowe reklamy. Utrudnią wyszukiwanie w Google i nie tylko

Do mobilnej wyszukiwarki Google, YouTube'a oraz innych aplikacji znanych ze smartfonów trafią wkrótce nowe reklamy, zmniejszając przyjemność korzystania z mobilnego internetu. Część zostanie wpleciona do wyników wyszukiwania, inne natomiast będą wyświetlane pomiędzy kolejnymi wiadomościami w aplikacji Google agregującej najciekawsze artykuły.

Google zapowiada nowe typy reklam mobilnych
Google zapowiada nowe typy reklam mobilnych
Oskar Ziomek

Wśród nowych typów reklam wyróżnić można między innymi Gallery ads, które zostaną uruchomione w późniejszym terminie bieżącego roku. To format, który pozwoli reklamodawcom skupić się przede wszystkim na obrazach, a nie tekście – stworzone w ten sposób reklamy będzie można znaleźć na samej górze wyników wyszukiwania w Google Grafika. Co istotne, pojawią się tylko w smartfonach, omijając desktopy, gdzie interfejs w ubiegłym roku został znacznie odświeżony.

Szereg nowych typów reklam oferowanych przez Google, źródło: Blog Google.
Szereg nowych typów reklam oferowanych przez Google, źródło: Blog Google.

Jak podaje producent, taka lokalizacja przekłada się na 25 proc. wzrost zaangażowania czytelników, którzy chętniej przesuwają widok reklam (jest on bowiem przewijany w bok) lub klikają w konkretne jednostki, generując zysk. Inne nowe reklamy to Discovery ads. Tych również trudno będzie nie zauważyć, bowiem trafią do Google Feed, czyli na zakładkę Odkrywaj w ramach aplikacji Google, gdzie teraz można znaleźć wyłącznie proponowane artykuły zgodne z zainteresowaniami użytkownika.

Nowe reklamy pojawią się między innymi na YouTubie, w wyszukiwarce grafiki i na karcie "odkrywaj" w aplikacji Google, źródło: Blog Google.
Nowe reklamy pojawią się między innymi na YouTubie, w wyszukiwarce grafiki i na karcie "odkrywaj" w aplikacji Google, źródło: Blog Google.

Kolejne reklamy to Shopping ads, które zostają uruchomione już teraz. Te trafiają nie tylko do wyszukiwarki grafiki w Google i karty Odkrywaj – wkrótce pojawią się także w aplikacji YouTube. Jak łatwo się domyślić, w tym przypadku chodzi o narzędzie, które pozwoli reklamodawcom stworzyć jednostki interesujące głównie z punktu widzenia sprzedaży produktów. Atutem ma być uproszczenie całego procesu sprzedaży z wykorzystaniem nowej platformy Google Shopping, która ma zostać odświeżona w tym roku.

Więcej reklam w innych aplikacjach

W kontekście mobilnych reklam należy także przypomnieć, że stosunkowo niedawno Google wyszedł naprzeciw programistom aplikacji na Androida, ułatwiając im implementację reklam w swoich programach. Do Konsoli Play w marcu trafiło bowiem nowe narzędzie, które uprasza proces dodawania do swoich programów Produktów w ramach aplikacji.

To działania niepowiązane z opisywanymi wyżej nowościami w kontekście reklam w wyszukiwarce, jednak z punktu widzenia użytkownika jest już inaczej – w smartfonach po prostu po raz kolejny przybędzie reklam.

Programy

Zobacz więcej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (75)