Do smartfonów trafią nowe reklamy. Utrudnią wyszukiwanie w Google i nie tylko
Do mobilnej wyszukiwarki Google, YouTube'a oraz innych aplikacji znanych ze smartfonów trafią wkrótce nowe reklamy, zmniejszając przyjemność korzystania z mobilnego internetu. Część zostanie wpleciona do wyników wyszukiwania, inne natomiast będą wyświetlane pomiędzy kolejnymi wiadomościami w aplikacji Google agregującej najciekawsze artykuły.
Wśród nowych typów reklam wyróżnić można między innymi Gallery ads, które zostaną uruchomione w późniejszym terminie bieżącego roku. To format, który pozwoli reklamodawcom skupić się przede wszystkim na obrazach, a nie tekście – stworzone w ten sposób reklamy będzie można znaleźć na samej górze wyników wyszukiwania w Google Grafika. Co istotne, pojawią się tylko w smartfonach, omijając desktopy, gdzie interfejs w ubiegłym roku został znacznie odświeżony.
Jak podaje producent, taka lokalizacja przekłada się na 25 proc. wzrost zaangażowania czytelników, którzy chętniej przesuwają widok reklam (jest on bowiem przewijany w bok) lub klikają w konkretne jednostki, generując zysk. Inne nowe reklamy to Discovery ads. Tych również trudno będzie nie zauważyć, bowiem trafią do Google Feed, czyli na zakładkę Odkrywaj w ramach aplikacji Google, gdzie teraz można znaleźć wyłącznie proponowane artykuły zgodne z zainteresowaniami użytkownika.
Kolejne reklamy to Shopping ads, które zostają uruchomione już teraz. Te trafiają nie tylko do wyszukiwarki grafiki w Google i karty Odkrywaj – wkrótce pojawią się także w aplikacji YouTube. Jak łatwo się domyślić, w tym przypadku chodzi o narzędzie, które pozwoli reklamodawcom stworzyć jednostki interesujące głównie z punktu widzenia sprzedaży produktów. Atutem ma być uproszczenie całego procesu sprzedaży z wykorzystaniem nowej platformy Google Shopping, która ma zostać odświeżona w tym roku.
Więcej reklam w innych aplikacjach
W kontekście mobilnych reklam należy także przypomnieć, że stosunkowo niedawno Google wyszedł naprzeciw programistom aplikacji na Androida, ułatwiając im implementację reklam w swoich programach. Do Konsoli Play w marcu trafiło bowiem nowe narzędzie, które uprasza proces dodawania do swoich programów Produktów w ramach aplikacji.
To działania niepowiązane z opisywanymi wyżej nowościami w kontekście reklam w wyszukiwarce, jednak z punktu widzenia użytkownika jest już inaczej – w smartfonach po prostu po raz kolejny przybędzie reklam.