Game:ref – w walce z oszustwami w grach czas sięgnąć po specjalizowany sprzęt
Najróżniejsze formy oszukiwania towarzyszą rozgrywce sieciowej w zasadzie od początku jej istnienia. Mimo tego, że z problemem wielokrotnie próbowano się uporać na wiele różnych sposobów, z reguły jednak ograniczały się one do oprogramowania. Wkrótce ma się to zmienić. Powstające rozwiązanie sprzętowe będzie bardzo trudne do obejścia.
26.02.2015 09:24
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W 2007 roku w ramach Research@Intel Day zaprezentowano pierwsze efekty pracy inżynierów firmy Intel, którzy doszli do wniosku, że walka z graczami-oszustwami w oparciu o oprogramowanie jest nieskuteczna. Według nich znacznie bardziej efektywne miałoby być stworzenie urządzenia, które analizowałoby działania podejmowane przez gracza i oceniało prawdopodobieństwo stosowania przez niego na przykład kodów. Z nieznanych powodów o przedsięwzięciu nigdy więcej nikt nie usłyszał.
Zainteresowało ono jednak Davida Tiarenco. Zdecydował się on samodzielnie zaprojektować urządzenie na bazie popularnej platformy Arduino, do którego gracz będzie podłączał klawiaturę, mysz lub inne kontrolery. Game:ref, bo tak je nazwał, będzie podłączane do komputera mając za zadanie śledzenie działań gracza, które następne będą porównywane z danymi i statystykami na serwerze. Jeżeli dane z obu źródeł będą się drastycznie różnić, wówczas gracz zostanie ukarany. Wkrótce wsparcie przedsięwzięcia będzie możliwe na platformie Kickstarter.
Twórca Game:ref jest jednocześnie świadomy, że urządzenie nie rozwiąże problemu oszustw w rozgrywce sieciowej raz na zawsze. Brakuje także szczegółowych relacji jak prototyp sprawuje się w praktyce. Jeżeli będzie on skuteczny, to można się spodziewać, że sieciowe grania, zwłaszcza na wyższych szczeblach czeka pewna rewolucja – oprócz przeznaczonej do gier myszki i klawiatury graczy czeka kolejny zakup w postaci Game:ref.