Google kupiło Bump, alternatywę dla NFC
Google co jakiś czas wybiera się na zakupy, włączając do grona swoich pracowników firmy pracujące nad mniej lub bardziej obiecującymi projektami. Tym razem wybór padł na Bump Technologies — twórców aplikacji Bump, która bez użycia NFC pozwala dzielić się plikami z osobami w otoczeniu. Szczegóły przejęcia nie zostały ujawnione, ale niepotwierdzone źródła podają, że kwota transakcji wyniosła między 30 a 60 mln dolarów.
Bump w wersji dla iOS i Androida wykorzystuje zamontowane w smartfonie albo tablecie czujniki do wykrycia „zderzenia”. Jeśli do niego dojdzie, sygnał wysyłany jest do serwerów, a tam algorytm stara się dopasować przesłane informacje do podobnych sygnałów w okolicy. Na tej podstawie urządzenia są kojarzone i nawiązują ze sobą połączenie. Jako że Bump nie korzysta z NFC, do działania potrzebuje aktywnego połączenia z Internetem za pośrednictwem sieci Wi-Fi lub komórkowej.
Choć założone w 2008 r. Bump Technologies w minionych latach otrzymało w sumie blisko 20 mln dolarów dofinansowania, a darmowa aplikacja została pobrana ponad 125 mln razy, jej twórcy ostatnio zapadli w tajemniczy marazm i projekt powoli zaczął odchodzić w zapomnienie. Jak zapewnia David Lieb, szef firmy, Bump i Flock (uruchomiona rok temu usługa do tworzenia wspólnych albumów zdjęć) mimo przejęcia przez Google będą dalej funkcjonować.