Google Maps rozwija funkcję natężenia ruchu. Pomoże ci uniknąć tłumów w sklepie
Niedawno do aplikacji Google Maps zawitała nowa warstwa danych. Informuje o średniej liczbie nowych przypadków zakażeń koronawirusam w ciągu 7 dni na 100 tysięcy mieszkańców danego obszaru. Teraz Google informuje o pracach nad kolejną funkcją ważną podczas pandemii.
19.10.2020 10:35
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W mobilnej wersji Google Maps już teraz możemy skorzystać z warstwy danych o COVID-19. Niestety, nie jest ona zbyt szczegółowa. Miała pokazywać średnią liczbę przypadków z podziałem na dane województwa, a w rzeczywistości pokazuje te dane jedynie z podziałem na kraje. Bądźmy szczerzy, nikomu na nic się taka wiedza nie zda.
Google Maps jako źródło informacji o koronawirusie - pokaże natężenie ruchu w restauracji, sklepie czy aptece
Jedną z najbardziej cenionych funkcji Google Maps, poza jej głównym przeznaczeniem, są informacje o natężeniu ruchu. Wprowadzono ją już cztery lata temu. Niekiedy tego typu informacje możemy także uzyskać na temat centrów handlowych, supermarketów, szpitali czy innych większych obiektów. Google ma plan, jak wykorzystać je jeszcze lepiej.
Google wykorzysta natężenie ruchu, abyśmy już z poziomu mapy mogli sprawdzić, jak dużo ludzi obecnie znajduje się w danej lokalizacji, na przykład w aptece. Chodzi o to, aby unikać miejsc, w których możemy zakazić się koronawirusem. Nowa funkcja ma dotyczyć praktycznie wszystkich obszarów dostępnych w Google Maps, czyli punktów gastronomicznych, sklepów spożywczych, stacji benzynowych, aptek i wielu innych. Co więcej, miejsca otwarte, takie jak plaże czy parki również będą uwzględnione przez nową funkcję. O zbliżających się zmianach poinformowano na blogu firmy Google.
Taka funkcja jest praktyczna nie tylko ze względu na obecną sytuację związaną z pandemią. Google informuje jednak, że to właśnie przez koronawirusa zauważono zapotrzebowanie na jej wprowadzenie. Według danych firmy, ludzie o 50 procent częściej sprawdzali obecne natężenie ruchu w sklepach i centrach handlowych, zanim się tam wybrali. Więcej czasu spędzano też porównując te dane na przestrzeni dni i godzin, aby wybrać najlepszy czas na wizytę w sklepie. Podczas korzystania z nawigacji, pojawią się także wskazówki dotyczące aktualnego natężenia ruchu.