Google zablokuje aplikacje z reklamami na ekranie blokady w Androidzie
Google rozpoczyna walkę z twórcami aplikacji dla Androida, które wyświetlają natarczywe reklamy na ekranie blokady urządzeń. Od teraz będą się tu mogły pojawiać tylko wtedy, gdy jedynym celem wybranej aplikacji jest personalizacja widoku właśnie ekranu blokady. To zapis, który znalazł się w zaktualizowanym niedawno Centrum zasad dla programistów.
01.12.2017 16:56
Wspomniany dokument to zbiór zasad, których programiści aplikacji dla Androida muszą przestrzegać, by ich aplikacje nie zostały zablokowane. Wspomina się tu między innymi o niewprowadzaniu użytkownika w błąd oraz umieszczaniu banerów w taki sposób, by nie kolidowały z obsługą pozostałych przycisków w aplikacji. Jak zauważa serwis Bleeping Computer, do zasad dołączył krótki zapis o ekranie blokady:
Mowa jest zresztą nie tylko o samych reklamach, ale także innych funkcjach umożliwiających zarabianie. Deweloperzy otrzymali już właściwe powiadomienia i mają 30 dni na dostosowanie swoich aplikacji, by były zgodne z nowymi zasadami. Zmiany związane z reklamami to nie jedyne wprowadzone w listopadzie. Poza nimi zaktualizowano również wytyczne dotyczące ocen treści, a także wymagania programu dla całej rodziny.