Grywalne reklamy i AI nowymi sposobami zarabiania na Androidzie

Trwa coroczny zjazd Game Developers Conference 2017 w San Francisco. To spotkania profesjonalistów, podczas których poruszane są między innymi kwestie programowania związane z tematyką gier. Ciekawe, nowe rozwiązania zaproponowało tam Google. Już w najbliższych miesiącach firma umożliwi deweloperom aplikacji na Androida używanie interaktywnych reklam, w których będzie można zagrać na przykład we fragment prezentowanej gry – pierwsi twórcy aplikacji mobilnych już wyrazili swoje zainteresowanie tym tematem.

Grywalne reklamy i AI nowymi sposobami zarabiania na Androidzie
Oskar Ziomek

02.03.2017 12:24

To jednak nie jedyna nowość. Twórców gier wykorzystujących SDK dla C++ oraz Unity powinien ucieszyć dodatkowo fakt integracji z Firebase Analytics. To narzędzie do gromadzenia statystyk, którego wykorzystanie w grach ma pomóc deweloperom łatwiej rejestrować na przykład czas gry lub sposoby kończenia poziomów, by w przyszłości wykorzystać te informacje do udoskonalania swoich produktów.

Inną nowością zaprezentowaną przez Google jest implementacja automatycznego dostosowywania reklam AdWords do wyświetlania w poziomie. Dotychczas reklamy na Androidzie najczęściej przystosowane były wyłącznie do pokazywania w pozycji pionowej i jeśli rozgrywka wymagała korzystania z telefonu horyzontalnie, wyświetlenie reklamy zmuszało nas do obrócenia urządzenia.

Od teraz, nawet jeśli twórca nie dostarczy własnego filmu dostosowanego do prezentacji w poziomie, automatyka sama stworzy odpowiedni klip. Przykład jej działania zaprezentowano na filmie:

Auto-Flip Video Feature in Universal App Campaigns

Aby wideo wyglądało dobrze, Google wykorzystało sztuczną inteligencję, która automatycznie analizuje pierwotne nagranie, rozpoznając w nim najistotniejsze elementy. Te wykorzystywane są w nowym filmie, który prezentowany będzie w poziomie.

Rozwiązanie pozostaje aktualnie w fazie wczesnych testów, ale już teraz mówi się, że wyświetlone w ten sposób reklamy podczas pierwszych prób, zachęciły do kliknięcia w nie o ponad 20% więcej osób, niż miało to miejsce w nagraniach wyświetlanych w pionie. Zakłada się więc, że z punktu widzenia twórców i ich hipotetycznego zarobku, stanowi to dużo bardziej atrakcyjną formę prezentacji.

Czy Waszym zdaniem grywalne i automatycznie dostosowujące się do orientacji ekranu reklamy okażą się sukcesem? A może będą z tego powodu tylko bardziej uciążliwe i nie przyniosą realnych, wyższych zysków twórcom?

Programy

Zobacz więcej
Komentarze (8)