IKO to oficjalna aplikacja mobilna dla klientów PKO Banku Polskim i Inteligo. Pozwala na zarządzanie swoim kontem, wykonywanie przelewów, a także korzystanie z rozszerzonych możliwości IKO takich jak np. Portmonetka IKO (dostępna także dla osób nie będących klientami banku).
Portmonetka IKO pozwala zgromadzić środki na specjalnym koncie (np. za pomocą przelewu ze swojego banku), a następnie płacić nimi w dozwolonych miejscach, czy też wypłacać pieniądze z bankomatu. Co bardzo istotne, aplikacja posiada tryb demo. Nie każdy bank o nim pamięta. Demo pozwala zapoznać się z możliwościami aplikacji zarówno klientom, którzy boją się eksperymentować na koncie głównym, jak i osobom, które po prostu chcą sprawdzić jej możliwości.
Wśród standardowych opcji aplikacji znajdziemy możliwość wysyłania przelewów, rachunków, zarządzania czekami, przeglądania historii transakcji czy też od niedawna zakładania lokat. Aplikacja pozwala nam na doładowanie konta w naszym telefonie. W IKO znajdziemy szczegółowy podgląd transakcji (m. in. zleceń stałych, kart debetowych i kredytowych). Możliwe jest także zlecenie stałego transferu środków na kartę, jednak zdefiniowanie odbiorcy możliwe jest tylko po zalogowaniu się do serwisu internetowego.
Interfejs aplikacji nie pasuje do nowych, płaskich wersji iOS. Jest prawie identyczny jak w wersji na system Android. Jego czytelność jest dobra i większości przypadków nie ma problemu ze zrozumieniem co należy zrobić, albo do czego służy wybrana opcja. Z poziomu IKO możemy sprawdzić również położenie najbliższych bankomatów, ważne nr. kontaktowe czy też aktualne kursy walut. IKO to solidnie wykonana aplikacja, która pomimo kilku braków dobrze spełnia podstawowe zadanie. Dodatkową zaletą jest wspomniana Portmonetka IKO z której może skorzystać prawie każdy, a nie tylko klienci banku. IKO pozwala również na płacenie oraz pobieranie pieniędzy za pomocą specjalnie zdefiniowanego PIN-u zamiast nr. karty.