Instagram z nowym wyglądem. Liczby nie będą już ważniejsze od użytkownika
Mobilną aplikację Instagrama czeka zmiana interfejsu. Przebudowany zostanie sposób prezentowania prywatnych profili. Z kolei firmy na swoich kontach będą mogły bardziej wyeksponować przyciski z informacjami kontaktowymi.
22.11.2018 15:09
Instagram na oficjalnym blogu poinformował o szykowanych nowościach, które zaczną być wdrażane do aplikacji w ciągu najbliższych tygodni. Nowy wygląd będzie udostępniany stopniowo, aby przeprowadzić testy na mniejszej grupie użytkowników. Jeśli zostaną one zakończone sukcesem, to zauważalnie odświeżona aplikacja powinna trafić do wszystkich.
Teraz na pierwszy plan zostanie wyciągnięta nazwa i informacje o użytkowniku. Natomiast liczba śledzonych i śledzących profili zostanie przeniesiona niżej. Wreszcie cyferki nie będą aż tak bardzo eksponowane – obecnie można odnieść wrażenie, jakby były one kluczowym elementem. Znajdują się bowiem na samej górze, jakby miały wyznaczać atrakcyjność profilu.
Zmiany dotkną także konta należące do firm. Po pierwsze, otrzymają one ten sam odświeżony wygląd, który pojawi się na kontach prywatnych. Po drugie, przyciski z informacjami o e-mailu, numerze telefonu czy lokalizacji staną się lepiej widoczne. Najpewniej twórcy Instagrama chcą w ten sposób pokazać, że ich platforma to nie tylko ładne zdjęcia, ale także możliwość kontaktu z ulubionymi markami.
To kolejna zmiana, która powinna pozytywnie wpłynąć na Instagram. Serwis postanowił też wykorzystać sztuczną inteligencję do walki z fikcyjnymi kontami, które służą do sztucznego podbijania liczby polubień i śledzących profili. Mają one być skuteczniej zwalczane, co z pewnością nie ucieszy wielu celebrytów Instagrama, którzy w ten sposób podbijali atrakcyjność konta.