02.09.2019 15:01
iTaxi informuje, że w nowej wersji aplikacji dla pasażerów duży nacisk kładzie się na dostępność, w tym funkcje dla osób niewidomych. Nowa aplikacja jest właśnie testowana i sprawdzają ją osoby z zaburzeniami wzroku o różnym stopniu.
iTaxi przystosowany do Voice Over
iTaxi pracuje nad aplikacją przystosowaną dla niewidomych dla systemu iOS od lata 2018 roku. W 2019 roku podjęto decyzję o wprowadzeniu analogicznych usprawnień na systemie Android. W nowej wersji będzie możliwe samodzielne zamówienie i zrealizowanie przejazdu przez osobę niewidomą lub słabo widzącą w aplikacjach na obu systemach.
Aplikacja będzie działać prawidłowo, jeśli tylko na smartfonie będzie działał system ułatwiający dostęp – na przykład Voice Over w systemie iOS. Nawigacja głosowa poprowadzi użytkownika przez wszystkie kroki zamawiania taksówki, aż po ocenę kursu po zakończeniu przejazdu.
W testach pomogły niezależne organizacje
Testy były prowadzone z pomocą Fundacji Instytutu Rozwoju Regionalnego, Fundacji Widzialni oraz Polskiego Związku Niewidomych. Warto ten fakt odnotować, gdyż były to pierwsze testy o takiej skali, przeprowadzone przez niezależne jednostki. iTaxi informuje, że obecnie istnieją pewne ograniczenia, ale po naniesieniu poprawek zgłoszonych przez testerów zostanie poprawiona. Testy
„Latem tego roku podjęliśmy decyzję, by poprosić o wsparcie w testach fundacje i organizacje znające problem dostępności z bliska. Wynik testów nas nie zaskoczył – wersja na iOS była lepiej dopracowana niż ta na Androida. Otrzymaliśmy kolejną listę uwag i poprawek – komentuje Katarzyna Małecka, Head of Product w iTaxi.
„Świadomość problemów, z jakimi boryka się nasze społeczeństwo, jest wpisane w DNA iTaxi. To dlatego wprowadzamy rozwiązania, które nie tylko umożliwią wygodne podróżowanie i pozytywnie wpływają na jakość życia Polaków. Jednym z takich przedsięwzięć jest właśnie aplikacji iTaxi do szczególnych potrzeb osób z zaburzeniami wzroku” – komentuje Jarosław Grabowski, CEO iTaxi.
Prace nad kolejnymi usprawnieniami planowane są na jesień 2019 roku. W obu aplikacjach dodawane są nowe funkcje, a w pracach zostaną uwzględnione również uwagi dotyczące użyteczności oraz dostępności.