Jest polski Spotify, Deezer słusznie obniżył ceny
Czekaliśmy i się doczekaliśmy — dziś ruszyła strona spotify.pl, co oznacza, że kolejny gracz na rynku usług muzycznych zawitał nad Wisłą. Kilka dni temu Deezer obniżył ceny abonamentu Premium+, wiadomo więc było, że coś jest na rzeczy.
11.02.2013 | aktual.: 12.02.2013 10:56
Spotify zdobył sobie sporą popularność w innych krajach, a i start w Polsce zapowiada się nieźle. Za darmo można korzystać z radia przeplatanego reklamami w aplikacji firmowej na Windows lub OS X (dla Linuksa dostępne są paczki DEB z klientem testowym, przez Facebooka można dostać się także do bety odtwarzacza webowego, który korzysta z Flasha). W tej opcji słuchać można muzyki, którą sami znajdziemy, ułożyć ją w kolekcji lub listach odtwarzania, albo zdać się na algorytmy sugerujące utwory zapewnione przez Spotify — czy to z radia tematycznego, czy z „podobne do”. Można również posłuchać tego, czego słuchają znajomi z Facebooka czy podzielić się własnymi znaleziskami, ale konto w tym serwisie nie jest wymagane do korzystania ze Spotify.
Aby pozbyć się reklam z radia, trzeba uiścić 9,99 zł za miesiąc (taryfa Unlimited). Za 19,99 miesięcznie można skorzystać z konta Premium, które umożliwia odtwarzanie również na innych urządzeniach (Android, iOS, kilka modeli BlackBerry, systemy Sonos, WD, Squeezbox, Onkyo, a od niedawna także Windows Phone 8), pobieranie do słuchania bez połączenia z Internetem i zapewnia lepszą jakość utworów. Co więcej, konto tego typu pozwala także „zabierać” muzykę za granicę (również tam, gdzie Spotify nie dotarł), synchronizować pobrane utwory z iPodem i zapisywać przesłuchane utwory na Last.fm. Abonament można też kupić komuś w prezencie, jest też opcja testowania konta Premium przez 30 dni bez opłat.